انتصاب بیست و یکمین رئیس هیات عامل ایدرو

گروه صنعت و معدن: وزیر صنعت، معدن و تجارت طی حکمی «سیدرضا نوروززاده» را به سمت معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منصوب کرد. نوروززاده بیست و یکمین رئیس این سازمان از سال ۱۳۴۶ تاکنون محسوب می‌شود. وی نماینده اسفراین در دوره‌های سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی بوده و سابقه ریاست کمیسیون صنایع‌و‌معادن مجلس را هم داشته است. نوروززاده عضویت هیات‌مدیره سازمان اقتصادی کوثر و عضویت هیات‌مدیره ایران خودرو خراسان را نیز در کارنامه خود دارد. وی دارای مدرک دکترای مدیریت بازرگانی - بازرگانی بین‌الملل است. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین طی حکمی «مهدی بازارگان» را به سمت عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منصوب کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ضمن تقدیر از غلامرضا شافعی در طول مدت خدمت در این سازمان، گفت: مدتی بود از سوی دولت اعلام شد که به خدمات مهندس شافعی نیاز است. وی افزود: در حالی که تمایل به رفتن ایشان نداشتیم، ولی به دلیل مصالح کشور با جابه‌جایی ایشان موافقت شد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امید است وی در عرصه دیگر خدمتگزاری موفق بوده و ما همچنان از تجارب ارزشمندشان در حمایت از تولید استفاده خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، غلامرضا شافعی خردادماه سال ۹۱ به‌عنوان رئیس هیات عامل ایدرو منصوب شد و حالا بعد از گذشت نزدیک به ۲ سال قرار است در عرصه دیگری فعالیت کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تشکر از زحمات محمدصادق مفتح در طول عضویت در هیات‌مدیره ایدرو گفت: با توجه به مسوولیت جدید ایشان در اتاق تعاون (دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران) مهدی بازارگان به عضویت در هیات‌مدیره ایدرو منصوب شد.

بر اساس این گزارش، نعمت‌زاده در حکم انتصاب رئیس جدید هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ۱۱ محور فعالیت این سازمان را تشریح کرده است. توسعه صنعت کشور با ایجاد صنایع مبتنی بر فناوری‌های نوین؛ توسعه مدیریت و منابع انسانی در بخش صنعت از طریق ارائه آموزش، تحقیقات و مشاوره؛ سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مناطق کمتر توسعه یافته و صنایع خطرپذیر؛ نوسازی و بازسازی و اصلاح ساختار صنایع مهم در راستای افزایش تولید و بهره‌وری؛ تامین منابع مالی پروژه‌ها و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی؛ توسعه تحقیقات کاربردی و دانش فنی با رویکرد تقویت توسعه ساخت داخل؛ حمایت از ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین مورد نیاز صنعت نفت، برق و حمل‌و‌نقل؛ تقویت همکاری‌های فناوری فیمابین صنعت و مراکز علمی و پژوهشی داخلی و خارجی؛ ارتقای توان رقابت‌پذیری صنایع جهت حضور در بازارهای جهانی؛ سرمایه‌گذاری در صنایع پیشرفته خارج از کشور در جهت ارتقای مدیریت و نوآوری و کسب درآمد ارزی و مشارکت در اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی و زیربنایی کشور از جمله محورهای مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت است.