گروه بازرگانی: جزئیات نحوه توزیع دور جدید سبد کالا و مشمولان آن مشخص شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جزئیاتی از پیشنهادهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص دستورالعمل اجرایی بسته حمایت غذایی (سبد کالایی در دور جدید) که در دستور کار دولت قرار دارد، منتشر شد.

به موجب این دستورالعمل و درصورت تصویب دولت، در مرحله اول کلیه مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول دریافت بسته حمایت غذایی می‌شوند. اعتبار پیش‌بینی شده برای هر نفر در هر مرحله از توزیع این بسته ۲۰۰ هزار ریال و برای هر خانوار حداکثر یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تعیین شده است. همچنین براساس بخشی از این دستورالعمل، توزیع شیر رایگان در طول سال تحصیلی ۹۴-۹۳ برای دانش آموزان دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه حداقل ۷۰ نوبت با اختصاص مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال صورت خواهد گرفت. این در حالی است که به تازگی نمایندگان کارگران کشور در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وی خواسته بودند تا کارگران نیز در لیست دریافت‌کنندگان مرحله جدید سبد کالا قرار بگیرند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جدیدترین برنامه‌ها و اقدامات دولت در زمینه بسته‌های تامین امنیت غذایی گفته بود: جهت‌گیری بسته‌های امنیت غذایی هدفمند بوده و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد و کودکان و زنان باردار دارای سوءتغذیه را شامل خواهد شد. به گفته او، دولت مصمم است برنامه‌ اساسی خود را در حوزه رفاه با طرح امنیت غذایی و مقابله با فقر دنبال کند.