انگلیس-ایتالیا؛ تقابل قهرمان‌های جام‌جهانی

دیدارهای روز سوم جام‌جهانی با بازی کلمبیا و یونان آغاز می‌شود و دیرترین دیدار مرحله مقدماتی بازی ساحل عاج و ژاپن از گروه C است که ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه برگزار می‌شود. این تنها بازی مرحله مقدماتی جام است که در این ساعت انجام خواهد شد. کلمبیا - یونان، دیگر مسابقه گروه C ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه روز شنبه انجام می‌شود که علیرضا فغانی به عنوان داور چهارم و حسن کامرانی‌فر به عنوان کمک داور ذخیره در کنار تیم داوری آمریکایی، در قضاوت این مسابقه نقش خواهند داشت.

دیدار تیم‌های اروگوئه و کاستاریکا نخستین دیدار از گروه D و آخرین بازی روز شنبه است که تا بامداد یکشنبه هم ادامه خواهد داشت. با توجه به حضور دو تیم ایتالیا و انگلستان، هر کدام از این دو تیم که مدعی صعود از گروه خود هستند، باید در این بازی پیروز شوند تا شانس خود را برای رسیدن به مرحله دوم افزایش دهند.

انگلیس و ایتالیا اولین دیدار از سری دیدارهای قهرمان‌های دوره‌های گذشته جام‌جهانی است که ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه برگزار می‌شود.انگلیس تنها، در سال ۱۹۶۶ قهرمان جهان شده است، اما ایتالیا تاکنون چهار بار در سال‌های ۱۹۸۲، ۱۹۳۸، ۱۹۳۴ و ۲۰۰۶قهرمان جام‌جهانی شده است.این بازی سرنوشت‌ساز برای هر دوتیم می‌تواند آغازی پرهیجان را برای تماشاگران جام‌جهانی رقم بزند.