آمادگی ستادهای اجرایی خدمات سفر در سراسر کشور

گروه گردشگری: رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از آمادگی ستادهای اجرایی خدمات سفر و تقویت اجرای طرح سفرهای تابستانه در سراسر استان‌های کشور خبر داد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، مرتضی رحمانی‌موحد با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر و آغاز مرحله جدید سفرهای تابستانی گفت: به دنبال اجرای طرح سفرهای تابستانه از تاریخ یکم تیرماه لغایت ۳۱ شهریور ماه سال‌جاری، طی ابلاغی به تمامی ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها، کلیه اعضا نسبت به ارائه خدمات مطلوب و آمادگی کامل در ایام تعطیلات عید سعید فطر و مرحله جدید سفرهای پیش رو موظف شدند. وی افزود: در بخشنامه ابلاغی بر موضوعاتی نظیر نظارت بر کیفیت، بهداشت، نرخ تاسیسات و خدمات گردشگری، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و سایر امکانات مراکز بین‌راهی و پذیرایی تاکید شده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: همچنین ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها موظف شدند با ارائه و توزیع بروشور و سایر اقلام تبلیغاتی، مقدمات و بستر اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری را فراهم آورند. رحمانی‌موحد همچنین بر اهتمام ویژه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بر رسیدگی به شکایات احتمالی تاکید کرد و افزود: گردشگران می‌توانند در طول سفر با سامانه ۰۹۶۶۹ تماس برقرار کنند و ضمن انتقال شکایات و پیشنهادات خود از مسیرها و جاذبه‌های گردشگری نیز اطلاع

یابند.

همچنین ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، طی اطلاعیه شماره ۲ از گردشگران خواسته است قبل از سفر و درصورت امکان با مراجعه به سایت‌های مربوطه و تماس با مراکز اقامتی، اطلاعات کافی را از امکانات و خدمات هتل یا سایر مراکز اقامتی موردنظر کسب کنند. همچنین در این اطلاعیه توصیه شده است در صورتی‌که با وسایل نقلیه عمومی مانند قطار، هواپیما، اتوبوس یا کشتی مسافرت می‌کنند در صورت امکان به‌صورت همزمان بلیت رفت و برگشت را تهیه کنند.

علاوه‌بر این ستاد مرکزی هماهنگی سفر درخصوص بازبینی فنی خودرو برای کسانی که با خودرو شخصی سفر می‌کنند و اخذ معاینه فنی و تجهیز خودرو به تجهیزات ایمنی و توجه کافی به هشدارهای پلیس راهور ناجا در رعایت نکات ایمنی خودرو و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جهت یک سفر ایمن تذکراتی داده است.

طبق این اطلاعیه هموطنان می‌توانند پیش از سفر از طریق سامانه مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل به شماره ۱۴۱ از وضعیت تردد در جاده‌های کشور و از طریق سامانه ۱۳۴ از شرایط آب و هوایی مقصد موردنظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.