گروه بازرگانی: وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش قیمت نان با تدبیری مناسب خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نعمت‌زاده روز چهارشنبه در سومین گردهمایی مسوولان سازمان صنعت، تجارت و معدن استان‌های سراسر کشور گفت: افزایش قیمت نان باید با تدبیر مناسبی به سرانجام برسد. وی در این باره توضیح داد: طی جلساتی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که یارانه فعلی را حفظ و قیمت نان را افزایش دهیم، اما یکی دیگر از طرح‌ها این است که یارانه به صورت کلی برداشته شود و به صورت مستقیم به مردم ارائه شود.

در همین حال، مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این گردهمایی درخصوص افزایش قیمت نان اظهار کرد:‌ در این خصوص در نشست معاونان اقتصادی سه سناریو مطرح و بررسی شد.

به گزارش «ایسنا»، خسروتاج افزود: یکی از این سناریوها حفظ شرایط موجود و حمایت از کارخانه‌ها درخصوص هزینه‌های آرد بوده است. سناریوی دوم تفویض اختیارات به استان‌ها در این خصوص بود که بین ۱۵ تا ۲۰درصد به قیمت انواع نان اضافه شود و سناریوی آخر افزایش قیمت نان و پرداخت یارانه به همین تناسب به مردم است که امیدواریم با اصلاح نظام قیمت‌ها مشکلات حوزه نان حل شود. وی تصریح کرد: به هر حال هریک از این سناریوها که اجرا شود و هر نوع افزایش قیمتی که نان داشته باشد از طریق یارانه به مردم پرداخت خواهد شد. به گفته خسروتاج در این خصوص در روزهای آتی تصمیم‌گیری خواهد شد.