افتتاح فاز نخست فولاد چهارمحال و بختیاری  در سال 94
رئیس جمهوری در جریان بازدید از شرکت فولاد چهارمحال و بختیاری (سفیددشت) از افتتاح فاز اول این شرکت در سال 94 خبرداد و اظهار داشت: انشاء ا... فاز دوم و سوم این شرکت در سالهای 95 و 96 انجام و به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش خبرنگار ما، دکتر حسن روحانی پتانسیل و استعداد کشور در حوزه‌ی فولاد را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از شرکت فولاد سفید دشت سالانه یک میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور افزوده خواهد شد.
رئیس شورای عالی اقتصاد با تأکید بر اینکه، صنعت فولاد، صنعتی زیربنایی است و می‌تواند اشتغال و ارزش افزوده بالایی از طریق رشد صنایع پائین دستی و زنجیره‌ای ایجاد کند، افزود: چهارمحال و بختیاری از ظرفیتهای طبیعی خوبی برخوردار است و نباید از مزیت‌های صنعتی این استان غافل شد.
دکتر روحانی در جریان بازدید از شرکت فولاد چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور فولاد مبارکه اصفهان برای توسعه‌ی صنعت فولاد در این منطقه و تأئید آن افزود: در آینده شاهد رشد خوبی در افزایش ظرفیت تولید فولاد در کشور خواهیم بود لذا لازم می‌دانم از همه‌ی متخصصان و تلاشگران فولاد تشکر و قدردانی نمایم.
همچنین در این مراسم مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با راه‌اندازی کارخانه فولاد سفید دشت زمینه‌ی اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۷۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم خواهد شد.
ایشان افزود: برنامه‌های توسعه‌ی این استان به صورت خرد و کلان بسیار گسترده است بطوری که برخی از این پروژه‌ها نقش اساسی در تأمین اشتغال استان دارد.
نعمت زاده با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی این شرکت خاطر نشان کرد: این پروژه به دلیل فنی از سال ۹۰ تعطیل بوده که از ابتدای سال جاری با تلاش ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت با حل مشکلات مالی این شرکت، فعالیت‌های آن آغاز گردید که انشاءا... با حضور فولاد مبارکه فاز اول این طرح به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
بنابر همین گزارش در جریان این بازدید دکتر مهدی کرباسیان رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با ارائه گزارشی از روند فعالیتهای اجرایی پروژه یک میلیون تنی چهارمحال و بختیاری (سفیددشت) گفت: تاکنون پیشرفت فیزیکی این طرح نسبت به سایر پروژه های هشتگانه کشور بالا بوده و با توجه به حضور فولاد مبارکه برای خرید سهام این شرکت سال 94 شاهد راه‌اندازی واحد احیاء مستقیم این شرکت خواهیم بود و در ادامه واحدهای فولادسازی و ریخته‌گری به سرعت آماده خواهد شد.
وی افزود: حضور فولاد مبارکه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت فولاد کشور کمک بسیار خوبی به ایجاد اشتغال و توسعه‌ی صنایع جانبی در کشور است و اکنون با خرید طرح‌های فولادی چهارمحال و بختیاری، این منطقه را به یکی دیگر از قطب های اصلی تولید فولاد در کشور تبدیل خواهد کرد.