مشوق های جدید در شهرکهای صنعتی
وزیر صنعت، معدن و تجارت پنجشنبه گذشته در گردهمایی مسئولان و صنعتگران در شهرک صنعتی پیشوای ورامین گفت: بنده معتقدم می توان بخشی از عرصه‌های خالی مانده داخل شهرکهای صنعتی مصوب را از قانون شعاع 120 کیلومتری مستثنی و به عنوان مشوق به صنعتگران انتقالی واگذار کرد. محمدرضا نعمت زاده تصریح کرد: این اقدام نه فقط به زیان کشور نیست بلکه سودآور هم خواهد بود و موجب اشتغال مولد برای جمعیت این مناطق خواهد شد.
وی افزود: اگر ما در این شهرکها شغل ایجاد نکنیم بیشتر نیروهای کار بومی به سمت کلان شهر تهران ویا سایر شهرستانهای بزرگ می آیند.نعمت زاده یادآور شد: در شهرک صنعتی پیشوا با ۱۰۰۰ هکتار مساحت فقط ۲۵ هکتار آن واگذار شده در حالیکه مقدار ۵۰۰الی ۶۰۰ هکتار آن خالی مانده که می توان مقدار این عرصه را از قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری مستثنی و به صنایع جدید و انتقالی واگذار کرد.وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام موافقت خود برای انجام این واگذاریها خاطر نشان ساخت: البته تصمیم گیری نهایی برای مستثنی شدن این عرصه ها و صدور مصوبه به عهده هیات وزیران است که باید مستندات لازم را تهیه و ارائه دهیم. وی با خطاب قرار دادن رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: لازم است با تبلیغ و نشر آگهی صنایع قدیمی داخل و اطراف تهران را برای انتقال به این شهرکهای صنعتی ترغیب و تشویق کرد و وزارتخانه هم آماده هرگونه همکاری است.وی در این نشست همچنین از تفاهم وزارت متبوع با وزیر اقتصاد و دارایی برای اعمال معافیت مالیاتی ۵ ساله به صنعتگران انتقالی به شهرکهای صنعتی مصوب خبر داد که در حال اجرایی شدن است.
*محمد رضا نعمت زاده : واگذاری عرصه های خالی در برخی شهرکهای صنعتی اطراف تهران به صنایع جدید و انتقالی، نه فقط زیان بخش نیست بلکه موجب ایجاد اشتغال مولد و جذب نیروهای بومی می شود که البته با تصمیم و صدور مصوبه هیات وزیران امکان پذیر است