گروه بین‌الملل: «کمپین اروپایی حامی لغو محاصره غزه» اعلام کرد که این کمپین تاکنون در بیش از 200 شهر اروپا بیش از 1400 برنامه و کمپین در همبستگی با مردم بی‌گناه غزه که با حملات رژیم صهیونیستی روبه‌رو شده‌اند، برگزار کرده است. به گزارش «ایسنا»، به نقل از سایت شبکه الجزیره، مازن کحیل، رئیس این کمپین اظهار کرد: «در هفته‌های گذشته بیش از 250 کمپین گسترده در محکومیت حملات اسرائیل به غزه در بیش از 200 پایتخت و شهر اروپایی به راه افتاد که تظاهرات‌کنندگان در آن لغو محاصره غزه را خواستار شدند.»

کحیل افزود: «این کمپین‌ها افزایش تظاهرات و تجمعات اعتراضی در پایتخت‌های مختلف اروپا را در پی داشته است تا جایی که ۱۴۰۰ کمپین اعتراضی در بیشتر از ۲۰۰ پایتخت اروپایی برگزار شد.»

رئیس این کمپین اظهار کرد: مشارکت در فعالیت‌های محکومیت حمله به غزه این بار نسبت به نمونه‌های دفعات پیش آن بسیار گسترده‌تر بوده است چون که در حملات این‌بار تل‌آویو به غزه تعداد زیادی از کودکان و مردم قربانی شدند و بیشتر منازل فلسطینی‌ها ویران شد. رئیس این کمپین توجه همه را به اهمیت برگزاری این جنبش‌های مردمی در سراسر قاره اروپا جلب کرد و افزود: برگزاری این تجمعات بر تصمیمات سیاستمدارها تاثیر خواهد گذاشت. مازن کحیل تصریح کرد: هدف از جنبش‌های مردمی در سراسر اروپا تایید خواسته‌های مردم فلسطین و برقراری آتش‌بس است که در آن همه سازمان‌ها به دنبال دستیابی به خواسته‌های انسانی هستند. وی از تمامی سازمان‌ها و نهادها خواست تا به اعتراضات خود ادامه دهند تا محاصره غزه برداشته شود.

نقض آتش‌بس

همزمان، در پی عدم توافق گروه‌های فلسطینی و اسرائیلی در قاهره و نقض آتش‌بس، در حملات رژیم صهیونیستی که سه‌شنبه شب نوار غزه از جمله خانه‌ یکی از رهبران حماس را هدف قرار داد، ۱۹ تن شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. به گزارش شبکه المیادین، رژیم صهیونیستی در دور جدید حملات خود ۱۹ فلسطینی را به شهادت رساند و ده‌ها تن دیگر را زخمی کرد و به‌این ترتیب آمار شهدای غزه به ۲۰۳۶ تن افزایش یافته است در حمله جدید رژیم صهیونیستی همسر و فرزند «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام به شهادت رسیدند. دبیرکل سازمان ملل متحد نقض آتش‌بس در نوار غزه را به شدت محکوم کرد. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری شینهوا، بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن ابراز ناامیدی نسبت به بازگشت خصومت‌ها میان فلسطین و اسرائیل به دو طرف یادآوری کرد که آنها درخصوص جلوگیری از بالا گرفتن تنش در منطقه مسوول هستند. بان‌کی‌مون در بیانیه خود اعلام کرد: امیدهای مردم غزه برای آینده‌ای بهتر و امیدهای اسرائیلی‌ها برای امنیت پایدار به مذاکرات قاهره وابسته‌ بوده است.»

دبیرکل سازمان ملل متحد از طرفین خواست به تفاهمی فوری در مورد تحقق مجدد آتش‌بس دست یابند.