دانشمندان کره‏ای در حال ساخت سوپر شارژر با کمک فیلتر سیگار

رایورز: دانشمندان کره‏ای در حال استفاده از روش‏هایی هستنـــد که فیلتــرهــای مصرف‏شده سیگار را به ابر خازن‏هایی برای شارژ وسایل الکترونیکی تبدیل کنند. دانشمندان کره‏ای در حال استفاده از روش‏هایی هستند که فیلترهای مصرف‏شده سیگار را به ابر خازن‏هایی برای شارژ وسایل الکترونیکی تبدیل کنند. این گروه تحقیقاتی که در دانشگاه سئول و به رهبری پروفسور باتجربه‏ای به نام جونگ هی یوپ مشغول به انجام این پروژه هستند قصد دارند تا با استفاده از کربن نیم‏سوخته ذخیره‏شده در فیلتر سیگارهای مصرف‏شده، ابرخازن‏هایی بسازند که می‏تواند در زمانی بسیار کوتاه حجم بالایی از انرژی را در خود ذخیره سازد.

این ابرخازن‏ها علاوه‌بر امکان ذخیره حجم بالای انرژی خواهند توانست در مدت‏ زمان بسیار کوتاهی این انرژی را به‏طور کامل به ابزار دیگری انتقال بدهند و همین امر نیز موجب خواهد شد تا بتوان از محصول نهایی این تحقیقات برای شارژ فوری ابزارهای الکترونیکی مانند تلفن‏های همراه هوشمند استفاده کرد.

این گروه تحقیقاتی قصد دارند تا با این روش، راهی برای خلاصی از بیش از ۵ تریلیون فیلتر سیگار مصرف‏شده سالانه که توسط سیگاری‏ها تولیدشده است، بیابند و استفاده بهینه‏ای از این زباله‏های دخانیاتی به عمل بیاورند.