خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه مصمم به اجرای طرح پنجره واحد تجارت هستیم، گفت:‌ سامانه جامع گمرکی امکان رانت و سوءاستفاده در این بخش را به صفر می‌رساند.

مسعود کرباسیان با اشاره به نقش سلامت و شفاف سازی اداری در گمرک در مورد برخورد سلیقه‌ای برخی کارمندان، اظهار کرد: در همه جای دنیا برای بالارفتن سلامت نظام مالیاتی در سازمان‌هایی مانند گمرک و کاهش برخورد سلیقه‌ای با صاحبان کالا از راهکار رفتار الکترونیک برای ارتباط با ممیز و مؤدی استفاده می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران افزود:‌ طرح اظهار از راه دور که یکی از مزایای سامانه جامع گمرکی است، با کاهش تماس فیزیکی بین طرفین محقق می‌شود؛ از آنجایی که به‌صورت سیستمی و یکسان با ذی‌نفع برخورد می‌کند مانع برخورد سلیقه‌ای و تبعیض آمیز با صاحب کالا می‌شود و امکان هرگونه سوءاستفاده و رانت را در فرآیند گمرکی به صفر می‌رساند.

این در حالی است که روز گذشته سامانه الکترونیکی ترانزیت و صادرات کالا در گمرک بندر شهید رجایی به بهره برداری رسید. به گزارش روابط عمومی گمرک، با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ترانزیت و صادرات کالا در گمرک بندر شهید رجایی، مدت زمان تشریفات کالاهای ترانزیتی و صادراتی در این گمرک به نحو چشمگیری کاهش خواهد یافت.