رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و معاون رئیس‌جمهور گفت: «اسناد و مدارک لازم در مورد پرونده بنزین‌های آلوده به مراجع قضائی ارائه شده است.» معصومه ابتکار روز گذشته در پاسخ به این سوال «ایرنا» که آیا سازمان محیط‌زیست شاکی پرونده بنزین‌های آلوده است؟ گفت: «ما شاکی پرونده بنزین‌های آلوده نیستیم اما از ما به عنوان مطلع دعوت شد و سازمان محیط زیست نیز تمام اسناد و مدارک لازم را تحویل داده است.»

پیشتر مصطفی ترک همدانی، یکی از شاکیان وزیر اسبق نفت در پرونده بنزین‌های آلوده از دستور بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت مبنی بر احضار متهم این پرونده خبر داده بود.

او در این زمینه به «ایرنا» توضیح داد: «سه وکیل دادگستری (پیمان حاج‌محمودعطار، علیرضا دقیقی و مصطفی ترک همدانی) یازدهم خردادماه سال جاری با حضور در دادسرای کارکنان دولت و ارائه مستنداتی، از وزیر اسبق نفت به‌دلیل تولید بنزین آلوده توسط پتروشیمی در زمان وزارتش شکایت کردند.» به گفته همدانی، این شکایت برای رسیدگی در اختیار بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت قرار گرفت و بازپرس نیز نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان محیط‌زیست را ۲۱ خرداد ماه برای پاسخگویی و ارائه دلایل خود مبنی بر آلوده بودن یا نبودن بنزین تولیدی پتروشیمی احضار کرد.

به تازگی نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان محیط‌زیست گزارش‌های خود را در ارتباط با آلودگی بنزین تولیدی پتروشیمی به دادسرا ارائه کرده‌اند.

مجلس شورای اسلامی نیز پژوهشی را در مورد آلودگی بنزین تولید پتروشیمی در قالب یک گزارش به دادسرا ارائه کرده است. وزیر اسبق نفت هم در اعتراض به اقدام این سه وکیل دادگستری، از آنان به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به رئیس قوه قضائیه شکایت کرده است.