خبرگزاری فارس: معاون وزیر ارتباطات گفت: با توجه به اعطای مجوز نسل ۳ موبایل، بازار ایران به ۴۰ میلیون گوشی هوشمند جدید نیاز دارد که مبلغی حدود ۱۵ میلیارد دلار هزینه ارزی دارد. به سامسونگ اعلام کرده‏ایم با ادامه روند خریدار صرف مخالفیم. نصرالله جهانگرد در رویداد هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‏زبانان اظهار کرد: با توجه به واگذاری مجوز نسل ۳ و ۴ موبایل، ۴۰ میلیون گوشی هوشمند جدید در بازار موبایل ایران نیاز است. رئیس سازمان فناوری ارتباطات ایران افزود: ارزش ارزی این تعداد گوشی حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیارد دلار است که از این فرصت می‏توانیم برای ایجاد شغل و اشتغال استفاده کنیم.

وی گفت: هر یک از اپراتورهای تلفن همراه برای ایجاد زیرساخت و توسعه روستایی باید حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه‏گذاری کنند که با توجه به اینکه ایران بزرگ‌ترین بازار حوزه خاورمیانه است شرکت‌های خارجی را ملزم کرده‏ایم که برای خود شریک ایرانی انتخاب کنند.

وی ادامه داد: همچنین درباره بازار موبایل نیز اخیرا وزارت ارتباطات به سامسونگ اعلام کرده که با ادامه روند به‌عنوان فروشنده صرف مخالفیم و باید به‌زودی تکلیف خود را در این باره با ایران روشن کند تا در زمینه تولید گوشی نیز در ایران فعالیت داشته باشد و ایجاد اشتغال کند.

سامسونگ باید در ایران هم گوشی تولید کند