گروه بورس: شاخص کل بورس تهران طی معاملات روز یکشنبه با افت ۱۶۳ واحدی از رقم ۷۲۹۴۱ به ۷۲۷۷۸ واحد نزول پیدا کرد. ارزش معاملات ۷۵ میلیارد تومانی بورس تهران در نوع خود رکورد معکوسی را در معاملات روز یکشنبه ثبت کرد. در همین راستا سازمان خصوصی‌سازی ۷ میلیون و ۴۴۹ هزار سهم از ذوب‌آهن اصفهان را عرضه کرد.

شرکت تکادو از قیمت‌های منفی روز یکشنبه بهره جست و ۱۷۷ هزار سهم از «کطبس»، ۳۷ هزار سهم از «کمنگنز» و ۸ هزار سهم از «کشرق» را به سبد سهام خود افزود.

بانک ملت مانند هفته‌های اخیر از جانب صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت و شرکت گروه مالی ملت مورد حمایت قرار گرفت. این دو شرکت به ترتیب ۲ میلیون و۸۰۰ هزار و یک میلیون سهم از «وبملت» را در معاملات روز یکشنبه از عرضه‌کنندگان، جمع‌آوری کردند. یک شخص حقیقی که سهامدار یک درصدی «قثابت» است در ادامه عرضه‌هایش، ۲۰۰ هزار سهم دیگر از این نماد را عرضه کرد تا مجموع عرضه‌هایش طی چهار روز معاملاتی اخیر به ۶۵۰ هزار سهم برسد. شرکت صبا تامین پارسیان (سهامی خاص) با خرید ۱۰۰ هزار سهمی خود در نماد «پارسیان» از این سهم حمایت کرد. شرکت سرمایه‌گذاری دلیران پارس (سهامی خاص) که نقش فعالی در معاملات روزهای اخیر ایفا کرده است در معاملات روز یکشنبه ۱۰۰ هزار سهم از «شلعاب»، ۲۵۰ هزار سهم از «ولغدر» و ۵۰ هزار سهم از«ثشرق» را به سبد سهام خود افزود. دلیران پارس در همین روز بیش از ۱۶۰ هزار سهم از «رتکو» را در درصدهای مثبت معاملات یکشنبه از سبد سهام خود خارج کرد. شرکت سرمایه‌گذاری دلیران پارس مالک بیش از یک درصد از سهام «رتکو» است. در نماد «سشرق»، فردی حقیقی که فروش‌های پر‌حجمی را طی روزهای اخیر انجام داده بود این بار ۵۰ هزار سهم از «سشرق» را خریداری کرد. شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر نیز ۱۰۰ هزار سهم از سیمان شرق را به سبد سهام خود افزود. شرکت جراح‌نگر طوس (سهامی خاص)، ۱۰ میلیون سهم از بانک ایران‌زمین را به سبد سهام خود افزود. بانک ایران زمین در بازار عادی فرابورس معامله می‌شود. شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی در نقش فروشنده یک میلیون و ۲۰۰ هزار سهمی در نماد «لپارس» ظاهر شد. پارس الکتریک از ابتدای شهریور تا پایان معاملات روز یکشنبه بیش از ۲۱ درصد بازدهی را عاید سهامدارانش کرده است. شرکت خدمات مالی و مدیریت معین آزادگان (سهامی خاص) در حالی خریدار ۶۰ هزار سهمی در نماد «غمینو» بود که ۱۰۰ هزار سهم در نماد «غپینو» را عرضه کرد. شرکت سرمایه‌گذاری سمند(سهامی خاص) که در روزهای اخیر به‌عنوان خریدار خود را در معاملات معرفی کرده است به جمع‌آوری ۲ میلیون و ۲۲۹ هزار سهمی «خاور» و ۸۲ هزار سهمی«ختوقا» پرداخت. افزایش سرمایه «شکلر» که از محل سود انباشته انجام شده بود در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.