گروه بنگاه‌ها: شرکت سهامی بیمه ایران نخستین کلینیک مدیریت ریسک و ایمنی صنعت بیمه را به‌منظور کاهش خسارات مختلف در صنعت و کمک به اقتصاد ملی کشور راه‌اندازی کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی بیمه ایران، مدیر پروژه مدیریت ریسک و ایمنی این شرکت با بیان اینکه این کلینیک تضمین‌کننده بقا و حیات بیمه‌گر و بیمه‌گذار است، افزود: ‌ذات و جوهره کار بیمه‌گری جلوگیری از بروز و افزایش خسارت است، بر همین اساس مدیریت ارزیابی ریسک و ایمنی را در بیمه ایران دایر کردیم. حمید معینی با اشاره به اینکه عملیات بیمه‌گری و مدیریت ریسک در دنیای امروز به‌صورت موازی انجام می‌شود، افزود: متاسفانه در صنعت بیمه ایران این موضوع کاملا برعکس است و عملیات بیمه‌گری مقدم‌تر از مدیریت ارزیابی ریسک و ایمنی شده است. به اعتقاد وی عملیات بیمه‌گری و مدیریت ریسک و ایمنی دو بال صنعت بیمه هستند که نبود هر کدام به کل صنعت آسیب وارد می‌کند، اما آنچه به بقای صنعت و چرخه اقتصاد کمک می‌کند مدیریت ارزیابی ریسک و ایمنی است.

مدیرکلینیک ریسک و ایمنی بیمه ایران درپاسخ به این سوال که ریسک و ایمنی در صنعت بیمه بیشتر متوجه کدام بخش‌ها است، اظهار کرد:‌ بحث ریسک وایمنی بیشتر برای بخش‌های صنعتی شامل صدور بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی، مهندسی و انرژی است البته به‌زودی این مهم برای بخش‌ها و واحد‌های کوچک‌تر راه‌اندازی شده و این بخش‌ها را نیز در بر خواهد گرفت.

معینی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی‌بر اینکه بیمه‌گذاران برای استفاده از این تسهیلات آیا باید هزینه‌ای به این شرکت پرداخت کنند نیز گفت: ‌شرکت سهامی بیمه ایران این خدمت را به‌صورت رایگان در اختیار بیمه‌گذاران خود قرار می‌دهد و هزینه‌ای بابت این خدمات از بیمه‌گذاران دریافت نمی‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر این به واحدهای صنعتی که از طرف کارشناسان این شرکت بازدید می‌شوند گواهینامه بین‌المللی ارائه می‌کند.