دنیای اقتصاد: مسابقات هفته نهم لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز و فردا پیگیری خواهد شد. در مهم‌ترین بازی امروز، پرسپولیس و راه‌آهن در شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که این مسابقه را می‌توان «دربی سیاسی» فوتبال ایران دانست! حمیدرضا سیاسی در حالی ریاست هیات مدیره سرخپوشان را بر عهده دارد که ظاهرا برادر او هم در باشگاه راه‌آهن مشغول است. پرسپولیس و راه‌آهن هر کدام با ۹ و ۸ امتیاز در رده‌های نهم و دهم جدول رده‌بندی قرار دارند و به شدت محتاج کسب هر سه امتیاز این مسابقه هستند. به روال سال گذشته، امسال هم میزبانی تیم‌های تهرانی از سرخابی‌های پایتخت در ورزشگاه تختی خواهد بود.

پرسپولیس برای این بازی هم غایبان زیادی دارد. رضا نوروزی و مهدی دغاغله که مصدومان سنتی این تیم هستند مسابقه امروز را از دست می‌دهند، پیام صادقیان کماکان محروم است، محسن بنگر سه کارته شده و حسین ماهینی هم ممکن است به خاطر مشکلات مربوط به کارت پایان خدمتش نتواند در این دیدار به میدان برود.

در بازی مهم روز جمعه هم استقلال و فولاد با هم رو‌به‌رو می‌شوند. شاگردان اسکوچیچ فصل را خوب شروع کردند، ولی در ادامه با نوسان در نتیجه‌گیری مواجه شدند که حاصلش اعتراض به این مربی در طول بازی هفته گذشته این تیم برابر گسترش فولاد بود. آنها البته خوش‌اقبال بودند که در لحظات پایانی از روی نقطه پنالتی به گل رسیدند و با سه امتیاز روحیه‌بخش راهی تهران شدند. فولاد امیدوار است بتواند با کسب یک پیروزی ارزشمند در پایتخت، به روند مطلوب فصل گذشته برگردد. در نقطه مقابل اما استقلال با کوهی از مشکلات گام به دیدار روز جمعه خواهد گذاشت. در شرایطی که با چهار برد پیاپی همه چیز برای قلعه‌نویی و شاگردانش رویایی به نظر می‌رسید، باخت ناجور به نفت تهران و تحویل دادن صدر جدول به تراکتورسازی در هفته گذشته، کمی کام آبی‌ها را تلخ کرد. دردسر بزرگ امیر برای بازی با فولاد، مصدومیت برخی از بازیکنان کلیدی‌اش است. آنها در بازی فردا جاسم کرار، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، حنیف عمران‌زاده و احتمالا امیرحسین صادقی را در اختیار ندارند و البته یعقوب کریمی هم در بازی‌های آسیایی به سر می‌برد. این در حالی است که قلعه‌نویی معمولا در مقابل مربیان خارجی خوب نتیجه نمی‌گیرد و همین مساله، جذابیت‌های بازی جمعه را دوچندان می‌کند. امیر امسال یکی از دو باختش را به کرانچار داده و در آخرین تقابلش هم با اسکوچیچ، سال گذشته چهار گل از ملوان در انزلی دریافت کرده است.

برنامه مسابقات

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور

راه آهن - پرسپولیس ساعت ۱۸:۳۰

سپاهان - صبای قم ساعت ۱۸:۳۰

استقلال خوزستان - تراکتورسازی ساعت ۱۸:۴۰

جمعه ۲۸ شهریور

گسترش فولاد تبریز - ذوب آهن ساعت ۱۷

پیکان تهران - ملوان بندرانزلی ساعت ۱۸:۳۰

سایپای البرز - پدیده مشهد ساعت ۱۸:۳۰

استقلال تهران - فولاد خوزستان ساعت ۱۸:۳۰

نفت مسجد سلیمان - نفت تهران ساعت ۱۸:۴۰