تیم کوک و مدیران ارشد اپل  سهامشان را فروختند

دنیای‌اقتصاد: این روزها شرکت اپل حسابی خبرساز شده است. بعد از رونمایی محصولات جدید این شرکت، واکنش‌های مختلفی درباره کیفیت این محصولات و عدم تطابق آنها با انتظارات ایجاد شد که در نهایت به کاهش سهام این شرکت منجر شد. حالا خبری منتشر شده است که نشان می‌دهد بعضی از مدیران ارشد و رده بالای اپل اقدام به فروش بخشی از سهام خود کرده‌اند. به گزارش بیزینس اینسایدر، پنج مدیر رده بالای اپل بخش قابل‌توجهی از سهام این شرکت را فروخته‌اند که مجموعا ارزشی برابر ۱۴۳ میلیون دلار دارد. در میان این پنج مدیر، نام تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل اپل توجه همه را به خودش جلب کرده است. کوک با فروش ۳۴۸ هزار و ۴۲۵ سهم از سهام خودش در اپل، مبلغی برابر ۳۵ میلیون دلار و ۲۵۰ هزار و ۲۹۷ دلار به‌دست آورده است.

معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل یعنی «فیل شیلر» هم ۳۴۸ هزار و ۸۴۶ سهم خودش را به ارزشی برابر ۳۵ میلیون و ۲۵۶ هزار دلار فروخته است. مدیر ارشد مالی اپل یعنی «لوکا مائستری» تمام منابع مستقیم سهامش را در این شرکت به ارزش

یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۲۸۶ دلار فروخته است. «جفری ویلیامز» معاون ارشد عملیات اپل هم با فروش ۳۴۸ هزار و ۸۴۶ سهم خودش مبلغی برابر ۳۵ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۴۴۶ دلار به‌دست آورده است. مشاور و معاون ارشد امور قانونی و دولتی اپل یعنی «بروس سوئل» هم از فروش ۳۴۸ هزار و ۸۴۶ سهم خودش، ۳۵ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۹۱۵ دلار به‌دست آورده است.

درحالی‌که این خبر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، اما گویا این مدیران سعی دارند خودشان را با این استدلال که سهامشان را در زمان مناسب فروخته‌اند از اتهامات دیگر تبرئه کنند. این در حالی است که اذهان عمومی معتقدند که این مدیران هستند که کنترل زمان معرفی محصولات و عرضه آنها را به بازار در دست دارند و به این ترتیب می‌توانند واکنش بازار به ورود و معرفی این محصولات جدید را ارزیابی و پیش‌بینی کنند.