گروه بنگاه‌های اقتصادی، ملیحه ابراهیمی: معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی گروه بهمن گفت: برای عرضه اولیه سهام بهمن لیزینگ در بورس اوراق بهادار در انتظار اجازه سازمان بورس هستیم که به نظر می‌رسد این سازمان نیز در انتظار معقول شدن شرایط و بهبود بازار سرمایه است. سعید موحدی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با اشاره به اینکه در مرحله اول ۱۰ درصد از سهام شرکت بهمن لیزینگ عرضه می‌شود و تصمیمی برای عرضه بیشتر در حال حاضر در گروه بهمن وجود ندارد، افزود: گروه بهمن به‌عنوان سهامدار عمده سود قابل توجهی از این محل شناسایی نکرده است.

وی همچنین درخصوص قیمت مورد نظر برای عرضه سهام بهمن لیزینگ اظهار کرد: در زمان حاضر بهتر است گمانه‌زنی دراین باره صورت نگیرد و پس از کسب مجوز سازمان بورس و با توجه به شرایط بازار قیمت‌گذاری انجام می‌شود.

موحدی در آستانه انتشار گزارش ۶ ماهه شرکت‌ها تصریح کرد: گروه بهمن نیز تا پایان مهرماه گزارش عملکرد ۶ ماهه را منتشر می‌کند اما فعالان بازار سرمایه باید این گروه را به‌عنوان یک نهاد مالی ارزیابی کنند. وی همچنین با اشاره به جلسه معارفه بهمن لیزینگ به بورس اوراق بهادار که هفته گذشته برگزار شد، افزود: مجموعه گروه بهمن به‌عنوان سهامدار عمده بهمن لیزینگ هیچ علاقه‌ای برای عرضه سهام این شرکت در بورس نداشت، به همین دلیل تنها به میزان قانونی عرضه انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت بهمن لیزینگ نیز با اشاره به سوابق شرکت بهمن لیزینگ افزود: در حال حاضر این شرکت دارای سرمایه ۶۰۰ میلیون سهم ۱۰۰۰ ریالی معادل ۶۰ میلیارد تومان است. بخشی از این سرمایه توسط سیستم بانکی و ۸۰ درصد آن از محل منابع داخلی خودروسازها به‌صورت مستقیم یا غیر‌مستقیم تامین می‌شود.

بهزاد قنبری ادامه داد: لیزینگ بهمن از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را با سرمایه ۱۰ میلیارد ریالی آغاز کرده و در حال حاضر بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان سرمایه دارد.قنبری همچنین با اشاره به چرخش فعالیت این شرکت از حوزه خودروهای سواری به حوزه خودروهای کاری ادامه داد: حجم بالای شاخه‌های فروش از ویژگی‌های بارز بهمن لیزینگ است. پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری به هدف‌گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان فروش برسیم. همچنین قراردادهای فروش، توافقات و مذاکرات نهایی با تامین‌کننده‌های این مجموعه انجام شده و بسترهای لازم برای دسترسی به این هدف‌گذاری و عملیاتی کردن آن آماده است.

وی افزود: این شرکت دارای ۲۳۱ نماینده در شاخه فروش در کشور است. مدیرعامل بهمن لیزینگ با اشاره به روند سودآوری شرکت در سال‌های اخیر، رشد این روند را مناسب خواند و گفت: برای سال ۹۳،‌ ۲۹۲ ریال و سود خالص بالغ بر ۱۷۵ میلیارد ریال را پیش‌بینی می‌کنیم.

قنبری با اشاره به تصمیم شرکت برای افزایش سرمایه نیز گفت: افزایش سرمایه مجموعه بهمن لیزینگ جزو اولویت‌های شرکت است و طرح آن نیز تدوین شده است. اما مشخص نیست این افزایش سرمایه از چه محلی باشد. برای این منظور باید با برقراری یک تعادل از میان سود انباشته و مطالبات و آورده‌ها تصمیم به افزایش سرمایه بگیریم.