گروه سینمایی «هنر و تجربه» از شنبه دوازدهم مهرماه و پس از جشن افتتاحیه با نمایش نسخه ترمیم شده «اون شب که بارون اومد» ساخته کامران شیردل اکران فیلم‌های خود را آغاز می‌کند. این گروه سینمایی که با هدف نمایش آثار متفاوت و هنری سینمای ایران راه‌اندازی شده است در اولین دوره فیلم‌های مطرحی هم چون «یک شب» ساخته نیکی کریمی، «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری، «بیداری برای سه روز» ساخته مسعود امینی تیرانی، «از تهران تا بهشت» به کارگردانی ابوالفضل صفاری و مستند

«۶ قرن، ۶ سال» به کارگردانی مجتبی میرطهماسب را به نمایش می‌گذارد. امیرحسین علم الهدی، مدیر گروه سینمایی «هنر و تجربه» در نشست هم‌اندیشی این گروه تازه تاسیس که با حضور حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی و جمعی از فیلمسازان در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت: ۷۰ فیلم بلند سینمایی به این گروه رسیده است. همچنین ۳۵ فیلم مستند و ۹۷ فیلم کوتاه نیز ارسال شده که طبعا از این تعداد، همه فیلم‌ها امکان نمایش نداشتند. ۵ سینمای کشور آمادگی نمایش فیلم‌های این گروه سینمایی را دارند که از آن میان می‌توان به سینماهای آزادی، آمفی تئاتر موزه سینما، خانه هنرمندان و مجتمع سینمایی کوروش در تهران و پردیس سینمایی هویزه در مشهد اشاره کرد.

مدیر اجرایی گروه سینمایی هنر و تجربه با اشاره به قیمت بلیت این فیلم‌ها افزود: علاقه‌مندان اگر بلیت‌های خود را از سایت هنر و تجربه و همچنین سینما تیکت خریداری کنند می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی بهره‌مند شوند که این تخفیف شامل سینمای مستند نیز می‌شود. در غیر این صورت قیمت بلیت‌ها همان قیمت عرف سینماها محاسبه خواهد شد.

مدیر اجرایی گروه هنر و تجربه در پایان با اشاره به برنامه‌های آینده این گروه سینمایی گفت: برنامه سه ماه آینده ما آماده است اما ترجیح می‌دهیم فعلا برنامه یک ماه را اعلام کنیم. بر همین اساس فیلم‌های «ماهی و گربه»، «یک شب»، «از تهران تا بهشت» و «بیداری برای سه روز» جزو فیلم‌های اولیه در گروه داستانی سینما تجربه هستند و فیلم «۶ قرن و ۶ سال» ساخته مجتبی میرطهماسب در مجموعه مستندهای کلاسیک از جمله فیلم‌های کامران شیردل و «یک اتفاق ساده» سهراب شهید ثالث در گروه سینمای مستند اکران می‌شود.

تماشای فیلم‌های متفاوت در «هنر و تجربه»