چهار شوک چهارشنبه!

گروه ورزش: روز دوازدهم بازی‌های آسیایی اینچئون با یک شوک بزرگ برای کشتی ایران همراه بود. در حالی که فرنگی‌کاران کشورمان روز سه‌شنبه خوش درخشیدند و توانستند دو طلا و یک برنز به دست بیاورند، مسابقات چهارشنبه با چهار شوک اساسی برای پرامیدترین تیم کاروان ایران آغاز شد. بر این اساس در وزن ۶۶ کیلوگرم افشین بیابانگرد در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل روسلان سارف از قرقیزستان با نتیجه‌ هشت بر صفر پیروز شد، اما در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر هانسون ریو از کره‌جنوبی سه بر صفر باخت تا به جدول شانس مجدد برود. او بعد از غلبه بر پانژنگ از چین با نتیجه ۵-۳، در مسابقه رده‌بندی هم ۹ بر یک مقابل تاسمرادف از ازبکستان به پیروزی رسید و برنز گرفت. در ۷۵ کیلوگرم پیام بویری در کشتی اول نوربک خاشیمبکوف از ازبکستان را با نتیجه‌ ۹ بر پنج برد. سپس سینگ کورپت از هند را با نتیجه‌ هفت بر دو شکست داد. بویری اما در مرحله نیمه‌نهایی مقابل تاکاهیرو کانوکوبو از ژاپن به علت گرفتن یک اخطار بیشتر بازنده شد. وی برای کسب مدال برنز مقابل آتایف از ترکمنستان قرار گرفت و با پیروزی ۱۱ بر صفر، به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۸۵ کیلو، مجتبی کریم‌فر در دور اول عیسی شاهی از اردن را با نتیجه‌ هشت بر صفر شکست داد، اما در مرحله یک‌چهارم مقابل سئول لی از کره‌جنوبی سه اخطاره شد و کشتی را واگذار کرد. کریم‌فر در گروه شانس مجدد تای چی اوکا از ژاپن را با نتیجه ۲ بر صفر شکست. او در رده‌بندی عزت بیشبکوف از قرقیزستان را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و برنز گرفت.

در ۱۳۰ کیلوگرم اما بشیر باباجان‌زاده در ابتدای کار خود دالال از هند را هشت بر صفر برد، اما در ادامه مقابل نورماخان تینالیف از قزاقستان یک بر صفر شکست خورد. او سپس به لطف پیروزی بر حریف ازبکستانی‌اش به رده‌بندی رسید و در این مرحله با غلبه ۸ بر صفر بر مراد رامونوف از قرقیزستان به مدال برنز دست یافت.

ستاره‌ای به نام خدابخشی

دیروز همچنین سه تکواندوکار کشورمان هم به مبارزه پرداختند.

در وزن ۵۷- کیلوگرم زنان، سمانه شش پری در سومین مبارزه خود مقابل «اهریوم لی» از کره‌جنوبی شکست خورد و از دور بازی‌ها حذف شد.

در وزن ۸۷+ کیلوگرم هم سجاد مردانی که در دور اول با قرعه استراحت روبه رو شده بود در مبارزه دوم مقابل «جو چول هم» از کره‌جنوبی در راند طلایی شکست خورد و حذف شد. با وجود این مهدی خدابخشی خوش درخشید. او در فینال وزن ۸۰- کیلوگرم با نتیجه ۵ بر یک «ماکسیم رافالویچ» ازبکستانی را شکست داد و به مقام طلا دست پیدا کرد. این پانزدهمین طلای ایران در بازی‌های آسیایی بود.