آمادگی «صفر» تهران در برابر زلزله

گروه مسکن: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: تهران هیچ نوع آمادگی در برابر زلزله ندارد! احمدصادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران روز گذشته در برابر پرسش‌های متعدد اصحاب رسانه درباره میزان آمادگی این سازمان برای مقابله با بحران احتمالی زلزله بزرگ تهران گفت: مقامات مسوول اجرایی کشور باید پاسخگوی زلزله تهران باشند، چرا که اگر ایشان پاسخگو باشند، قطعا وضعیت فرق خواهد کرد. به گزارش «دنیای اقتصاد» او با بیان اینکه ۳۸ نوع بحران شهر تهران را تهدید می‌کند، اظهار کرد: زلزله یک تابوی نامشخص است که اگر اتفاق بیفتد به یک موضوع ملی تبدیل می‌شود. من به جرات می‌توانم بگویم که برای زلزله تهران اصلا آمادگی نداریم.

او ادامه داد: مطابق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران ۱۵۰سوله تا پایان این برنامه باید مهیا شود که تاکنون ۱۰۲ سوله دوهزار متری ساخته شده است. همچنین باید تا پایان برنامه پنج ساله ۷۵۵ گروه (هر محله دو گروه) دوام در محلات داشته باشیم که این مهم هم در حال اجرا است.

صادقی به میزان مقاومت ساختمان‌های شهر تهران در برابر زلزله اشاره کرد و افزود: به جرات می‌توان گفت هیچ یک از ساختمان‌های سطح شهر تهران در وضعیت مطلوبی از لحاظ مقاومت در برابر زلزله قرار ندارند.

به گفته وی پیش‌نویس ضوابط ساخت‌وساز روی گسل‌ها و قواعد ساخت‌وساز در حریم قنات‌های شهر آماده شده و منتظر تصویب نهایی از سوی شورای شهر تهران است.