گردشگری الکترونیکی باعث رشد اقتصادی بلندمدت می‏شود

ایسنا: معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد که گردشگری الکترونیکی به عنوان یک مولد در عرصه شغلی و زیربنایی جایگاه ویژه دارد و در بلندمدت باعث رشد اقتصادی می‏شود. حسینی مکارم با بیان اینکه توسعه تجارت الکترونیکی می‏تواند زمینه گسترش روابط اقتصادی را فراهم سازد افزود:‏ لازمه این امر تعامل صحیح بخش خصوصی و دولتی است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری تجاری به معنای گردشگری به صورت الکترونیکی است، گفت: به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارائه خدمات گردشگری به معنای استفاده همه جانبه از پتانسیل‏های فناوری اطلاعات و در نتیجه توسعه زیرساخت‏های صنعتی و گردشگری است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین اعلام کرد که گردشگری الکترونیکی، اشتغال نیروی ماهر و افزایش بهره‌وری و کنترل عملیاتی را در پی خواهد داشت و باعث بالا رفتن استاندارد زندگی و افزایش درآمد و بهبود شرایط زندگی خواهد شد. حسینی مکارم با اشاره به اینکه در دو سال اخیر تجارت الکترونیک در جهان بیش از هفت برابر شده و ۳۶درصد از خریدهای آنلاین، خریدهای سفری است گفت:‏ ایران نزدیک به ۳۷ میلیون کاربر اینترنتی دارد و از این رقم تنها یک درصد به خریدهای سفری اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در تولید محتوای گردشگری حضور کمرنگ دارد و زیرساخت‏های لازم برای محتوا وجود ندارد و باید این زیرساخت‏ها برای گسترش گردشگری الکترونیکی فراهم شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: به‌منظور ارتقای جایگاه فعالیت سازمان‏های تجارت الکترونیکی می‏توان سطح امنیت و صحت محتوای الکترونیک را افزایش داد تا افراد به خوبی جذب شوند.