Samsung معرفی کرده است کروم‌بوک جدید با پردازنده اینتل

دنیای اقتصاد: شرکت Samsung به‌تازگی کروم‌بوک جدیدش را با نام کروم‌بوک ۲ به بازار معرفی کرده است. درحالی‌که نسخه‌ای از کروم بوک ۲ با پردازنده اکسینوس در بازار وجود دارد، حالا نسخه جدید با پردازنده اینتل Celeron N۲۸۴۰ به بازار معرفی شده است. کروم ‌بوک جدید Samsung دارای رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی است و از کارت گرافیکی Intel HD هم بهره می‌برد. صفحه نمایش این دستگاه اندازه ۶/۱۱ اینچی دارد که تصاویر را با وضوح ۷۶۸ در ۱۳۶۶ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دستگاه مجهز به امکانات ارتباطی بلوتوث ۴، Wi-Fi، پورت HDMI، یک پورت USB ۲.۰ و یک پورت USB ۳.۰ است.

این نوت‌بوک که مبتنی بر سیستم‌عامل کروم گوگل است، ابعادی برابر ۴/۱۱ در ۶/۸ در ۶۶/۰ سانتیمتر داشته و وزن آن به یک کیلو و ۲۰۰ گرم می‌رسد. مشخصات این دستگاه بسیار شبیه به نسخه قبلی کروم‌ بوک ۲ است و این دو دستگاه تنها یک تفاوت مهم دارند. Chromebook ۲ جدید به کلید «Get Help» مجهز شده است که شبیه به سرویس پشتیبانی Amazon May عمل می‌کند و با فشار دادن آن کاربران به سرویس پشتیبانی سامسونگ به صورت ویدئو چت متصل می‌شوند. اما برخلاف سرویس پشتیبانی آمازون که به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته در دسترس است، پشتیبانی سامسونگ تنها در روز‌های دوشنبه تا جمعه از ساعت ۷ صبح تا ۴ بعدازظهر در دسترس است. با ارتباط با سرویس پشتیبانی سامسونگ کاربران می‌توانند درباره هر موردی از سیستم‌عامل کروم یا هر مشکل دیگری که با نوت‌بوک خودشان دارند، سوال کرده و مشکلاتشان را حل کنند.

برای فعال‌سازی این ویژگی هم کاربران باید ابتدا در دستگاه خود وارد شوند، در محل تایپ آدرس، دو کلمه «Chrome help» را بنویسند و به‌روزرسانی مورد نظر را دانلود کنند سپس دکمه Get Help در پایین و سمت چپ صفحه نمایش ظاهر خواهد شد. شرکت سامسونگ اعلام کرده است که کروم بوک جدیدش را به‌زودی و با قیمت ۲۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.