گروه بنگاه‌ها: همزمان با عید سعید غدیر خم و سالروز آغاز به کار نخستین شعبه بانک اقتصادنوین به‌عنوان اولین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران و طی مراسمی با حضور رئیس سازمان حفظ محیط زیست استان تهران، مشتریان، بنیانگذار، رئیس و اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران بانک اقتصادنوین و نمایندگان قانونی، برندگان نیک‌اندیش نخستین جشنواره «فرابانک نوین» جوایز ارزنده خود را دریافت کردند. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، این بانک با هدف ترویج استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و کمک به کاهش آلودگی محیط زیست از طریق کاهش ترددهای درون شهری و مسوولیت اجتماعی، نخستین جشنواره خدمات بانکداری الکترونیکی «فرابانک‌نوین» را برگزار کرد که در این جشنواره به قید قرعه جوایز ارزنده‌ای از جمله خودرو سانتافه، سوناتا، اکسنت و جوایز نقدی به کاربران خدمات بانکداری الکترونیکی این بانک اهدا شد. حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین در جشن اهدای جوایز جشنواره فرابانک نوین با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مناسبی در حوزه بانکداری الکترونیکی در بانک اقتصادنوین ایجاد شده است، اعلام کرد: این زیرساخت‌ها زمینه ارائه خدمات با کیفیت را در حوزه بانکداری الکترونیک در این بانک فراهم کرده که این مهم موجب شده بیش از ۸۵ درصد عملیات این بانک، به‌صورت غیرحضوری انجام شود که این موضوع نشان‌دهنده حرکت سریع بانک اقتصادنوین به‌سوی بانکداری الکترونیک است. وی با تبریک عید ولایت و امامت گفت: روز عید غدیر سالروز افتتاح نخستین شعبه بانک اقتصادنوین به‌عنوان نخستین بانک خصوصی در سال ۱۳۸۰ است و در این روز نخستین شعبه نظام بانکی خصوصی کشور آغاز به کار کرد.

وی گفت: تغییر نگرش در نظام بانکی با فعالیت بانک‌های خصوصی ایجاد شد و بانک اقتصادنوین به‌عنوان نخستین بانک خصوصی طلایه‌دار این تغییر بوده است.

معتمدی گفت: در این جشنواره از یکی از دستاوردهای نوین بانکداری تحت عنوان «فرابانک نوین» بانک اقتصادنوین رونمایی می‌شود که برای نخستین بار در کشور به اجرا درآمده و ساختار آن براساس مشتری مداری است. مهندس سیدمحمد صدر هاشمی‌نژاد بنیانگذار بانک اقتصادنوین نیز در این مراسم با بیان تاریخچه‌ای از ۱۳ سال فعالیت این بانک گفت: حدود ۶ سال پیش، سه «پایه» را برای بانک تعریف کردیم که یکی از آنها فناوری اطلاعات بود که جشن مراسم امروز نیز در همین زمینه؛ یعنی خدمت فرابانک نوین است و نشان می‌دهد یکی از پایه‌ها، محکم به بار نشسته است. وی افزود: دومین پایه نیز نیروی انسانی و رفتارهای انسانی در بانک اقتصادنوین تعریف شده بود که این پایه هم محکم به بار نشست و پایه سوم نیز شبکه شعب بانک است که به نسبت، به هدف نزدیک است. مهندس صدر هاشمی‌نژاد ادامه داد: موارد یادشده نشان می‌دهد که بانک اقتصادنوین مراحل تکاملی خود را در حوزه عملیات بانکی به‌خوبی سپری کرده و توانسته جایگاه در خور شان در نظام بانکی برای خود فراهم کند. وی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه شهری را ارتباطات فیزیکی و به‌عبارتی ارتباطات رفت و آمدی به‌عنوان آلوده‌کننده محیط‌زیست دانست و تصریح کرد: ادامه روند فعالیت‌های بانکداری مدرن در بانک اقتصادنوین سبب خواهد شد تا در آینده از میزان آلودگی محیط زیست کاسته شود.