گروه گردشگری: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با قائم‌مقام و اعضای انجمن دوستی ایران و چین از اجرای طرح توسعه گردشگری میان دو کشور با تکیه بر برگزاری تورهای تلفیقی و رویدادهای فرهنگی، ورزشی خبر داد. به گزارش «دنیای اقتصاد» به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، مرتضی رحمانی موحد در دیدار با قائم‌مقام و اعضای انجمن دوستی ایران و چین در محل معاونت گردشگری به قرابت فرهنگی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: صنعت گردشگری، دیپلماسی عمومی و ارتباطات مردمی است و می‌تواند با تقویت پیشینه آشنایی دو کشور زمینه گسترش همکاری‌ها را در ابعاد مختلف سبب شود.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری میان ایران و چین از اهداف و برنامه‌های اصلی معاونت گردشگری به شمار می‌آید، گفت: ساختار طرح توسعه گردشگری دو کشور در سال ۲۰۱۵ تکمیل و در سال ۲۰۱۶ وارد برنامه‌ریزی کمی خواهد شد؛ به این ترتیب که میزان تبادلات گردشگر تعیین و برمبنای بستر پژوهشی - تحقیقی و ارتباط دوسویه بخش خصوصی وارد فاز اجرایی و برداشت از طرح خواهد شد.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: سالانه تعداد ۱۰۰ میلیون گردشگر چینی به خارج از کشور خود سفر می‌کنند و ما در تلاش هستیم تا بر مبنای طرح و برنامه مذکور، حداقل ۵ درصد از این سهم را ازآن خود کنیم که این امری شدنی است.

همچنین در ادامه این دیدار، «فنگ زوکو» قائم‌مقام رئیس انجمن دوستی ایران و چین نیز گفت: انجمن دوستی ایران و چین هر ساله نسبت به برگزاری همایش با موضوعات متنوع اقدام می‌کند که سرفصل‌های اصلی آن درسال جاری به توسعه گردشگری ایران و چین اختصاص یافته است.

فنگ زوکو، برگزاری تور رالی چینی‌ها به ایران را نیز در معرفی ظرفیت‌های دو کشور موثر دانست و گفت: با توجه به حضور رسانه‌ها در مسابقه رالی مذکور می‌توان اطلاع‌رسانی وسیعی درزمینه جاذبه‌های گردشگری ایران و ظرفیت‌های موجود برای چینی‌ها انجام داد.