پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی به خاک سپرده شد - ۳ آبان ۹۳

ایسنا: پیکر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان ظهر روز پنج‌شنبه در جوار مرقد آیت‌الله ملاعلی کنی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد. پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی بر دوش مردم و شاگردان ایشان و برخی مسوولان از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رئیس سازمان بنیاد شهید و ... پس از اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، وارد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری شد تا طبق وصیت‌نامه آن مرحوم در کنار مزار آیت‌الله ملاعلی کنی به خاک سپرده شود. روسای قوای سه‌گانه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نایب‌رئیس مجلس خبرگان، رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب، فرمانده کل سپاه پاسداران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، معاون اول رئیس‌جمهور، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی، رئیس بنیاد شهید، وزیر اطلاعات، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری، دادستان تهران، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاونان وزیر خارجه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران، فرمانده نیروی انتظامی و ... از جمله حاضران در این مراسم بودند.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری در شرایطی خود را به مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی رساند که برنامه‌های سفر خود به زنجان را برای حضور در این مراسم، یک‌روزه انجام داد؛ روحانی در نشست شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های سفر به زنجان را فشرده کردیم تا در مراسم تشییع و خاکسپاری حضور داشته باشیم، گفت: ایشان حق بزرگی به گردن همه ما دارند و از خداوند می‌خواهم که روح ایشان را در کنار روح امام(ره) و شهیدان قرار دهند.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در این باره با بیان اینکه سفر استانی به زنجان تا پاسی از شب طول کشید و رئیس‌جمهور تقریبا ساعت ۲ بامداد به تهران بازگشت، گفت: تلاش کردیم برنامه‌های هیات دولت در سفر استانی به زنجان به صورت فشرده و در یک روز انجام شود تا رئیس‌جمهور بتوانند در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی شرکت کنند. مقامات لشگری و کشوری، اعضای مجلس خبرگان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، دانشجویان و طلاب و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور یافتند. همچنین مجلس بزرگداشتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز شنبه ساعت ۱۵:۳۰ در حسینیه‌ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.