معرفی باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا

همین چند روز پیش شایعه‌ ساخت باریک‌ترین گوشی جهان توسط Vivo اعلام شد، اما انگار شرکت چینی Oppo زودتر دست‌ به‌کار شده و امروز با معرفی مدل Oppo R۵ خود که تنها ۸۵/۴ میلی‌متر ضخامت دارد، لقب باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان را به این مدل نسبت داده است. Oppo R۵ اولین محصول کمپانی خود است که از پردازنده‌ ۶۴ بیتی استفاده کرده و از مدل Oppo R۳ این شرکت که سال پیش عرضه گردیده و ۴/۶ میلی‌متر ضخامت داشت نیز باریک‌تر شده و تنها ۸۵/۴ میلی‌متر ضخامت دارد.

قاب آلومینیومی اطراف بدنه این گوشی از ۳ لایه آلومینیوم فشرده ساخته‌شده و تنها ۴ میلی ضخامت دارد! ابعاد این گوشی ۹/۱۴۸ در ۵/۷۴ میلی‌متر اعلام‌شده که کمی بزرگ‌تر از گوشی‌های ۲/۵ اینچی است و وزن آن نیز حدود ۱۵۵ گرم سنجیده شده است.

Oppo R۵ از یک صفحه‌نمایش ۲/۵ اینچی با فناوری AMOLED فول اچ‌دی بهره می‌برد که تراکم پیکسلی آن ۴۲۳ ppi است و طبق اعلام کمپانی سازنده، بیشترین روشنایی و وضوح را در تابش مستقیم خورشید به همراه دارد.

همچنین در این دستگاه از یک پردازنده‌ ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۵ که بر پایه معماری Cortex-A۵۳ است استفاده‌ شده که همراه خود یک پردازنده گرافیکی Adreno ۴۰۵ دارد. در کنار این مشخصات باید ۲ گیگابایت رم را نیز اضافه کرد.

Oppo R۵ در پشت خود از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم F/۲.۰ استفاده می‌کند و در جلوی دستگاه نیز یک دوربین ۵ مگا پیکسلی به کار گرفته‌شده است. این گوشی همچنین یک باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپری، قابلیت اتصال به اینترنت ازطریق وای‌فای- بلوتوث ۴ و همچنین قابلیت اتصال به شبکه‌های نسل دوم تا چهارم را دارد.

باریک‌ترین گوشی جهان ۴۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده، ولی هنوز خبری از زمان عرضه آن به بیرون درز نکرده است.