رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران اعلام کرد: بیشترین نرخ رشد بهره‌وری انرژی در سال‌های ۸۳ تا ۹۰ مربوط به صنایع تولید زغال، پالایشگاه‌های نفت و سوخت‌های هسته‌ای بود. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، رویا طباطبایی یزدی از ابلاغ برنامه جامع بهره‌وری کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برنامه جامع بهره‌وری نقشه راهی برای تمام سازمان و دستگاه‌ها است تا بتوانند در ارتقای بهره‌وری کوشا باشند.

وی افزود: در حال بررسی هستیم تا چند بنگاه را از گروه‌های مختلف انتخاب و روی آنها به همراه متخصصان داخلی و خارجی کار کنیم و به‌عنوان نمونه در اختیار سایر بنگاه‌ها قرار دهیم تا همه بتوانند از تجارب یک بنگاه بهره‌ور استفاده کنند.

طباطبایی با بیان اینکه رقابت پذیری یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر بهره‌وری است، این رابطه را دوسویه خواند و گفت: هرچه رقابت‌پذیری افزایش یابد، امکان بهره‌وری در آن کشور وجود دارد ضمن اینکه پس از ارتقای بهره‌وری، کشور از رشد اقتصادی هم برخوردار خواهد شد. وی تصریح کرد: هدف سازمان ملی بهره‌وری، کمک و ارتقای بهره‌وری در سازمان‌ها و بنگاه‌ها است. این سازمان روش‌های جدید برای ارتقای بهره‌وری می‌داند و می‌تواند آنها را به راحتی اجرا کند. در وقت مناسب روش‌های جدید بهره‌وری را برای بنگاه‌ها تشریح خواهیم کرد. طباطبایی افزود: در تیرماه امسال گزارشی با عنوان «بررسی وضعیت انرژی در بخش صنعت» نهایی شد. بازه زمانی این گزارش از سال ۸۳ تا ۹۰ است. در این گزارش شاخص‌های بهره‌وری را در طبقه‌بندی «ISIC» قرار داده و محاسباتی انجام شد. وی ادامه داد: در سال‌های بررسی شده، بیشترین نرخ رشد بهره‌وری انرژی مربوط به صنایع تولید زغال کک، پالایشگاه‌های نفت و سوخت‌های هسته‌ای بود و بیشترین میزان افت بهره‌وری در انتشار، چاپ و تکثیر رسانه ها، بازیافت و تولید مبلمان بود.