گروه بنگاه‌ها: نقاط ضربه‌پذیر سازمان از طریق حسابرسی، کنترل و نظارت مشخص می‌شود و باید برای این امر اهمیت خاصی در سازمان قائل شد. به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، دکتر ابراهیم کاردگر، نایب‌رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا در گردهمایی مدیران و روسای شعب بیمه آسیا با اشاره به آمار بیمه مرکزی مبنی‌بر اینکه حدود ۱۰ درصد از خسارت‌های پرداخت شده در صنعت بیمه واقعی نیست، گفت: با در نظر گرفتن این امر و میزان خسارت پرداختی بیمه آسیا طی سال گذشته، می‌توان پی برد که از طریق حسابرسی، کنترل و نظارت دقیق تا چه حد از اتلاف سرمایه‌های شرکت جلوگیری می‌شود. اگر ما ۳ درصد در عدم پرداخت خسارت‌های من غیرحق موفق باشیم، رقم قابل‌توجهی خواهد شد. مدیرعامل بیمه آسیا با مقایسه عملکرد بیمه آسیا در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۳ با مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: ۴۴ درصد رشد تولید در ۶ ماه نخست سال جاری فعالیت بیمه آسیا، ثمره تلاش و کار شبکه فروش، کارکنان و هیات‌مدیره شرکت بوده است.

دکتر کاردگر سهم رشته‌های آتش‌سوزی، باربری، بدنه اتومبیل و ثالث و سرنشین را در کل پرتفوی تولیدی بیمه آسیا در ۶ ماه نخست امسال به ترتیب ۲۴، ۳۷، ۲۵ و ۳۷/۷ درصد اعلام و بیان کرد: در رشته ثالث و سرنشین علاوه بر رشد در مبلغ حق بیمه دریافتی، شاهد رشد در تعداد بیمه‌نامه‌های صادره بوده‌ایم که نشان از اقبال مردم به بیمه آسیا است.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره بیمه آسیا در ادامه تاکید کرد: تخفیف بیمه آسیا در بیمه شخص ثالث براساس مصوبات شورای‌عالی بیمه بوده و سیاست شرکت در این زمینه پیروی از تفاهم‌نامه منعقده در سندیکا مبنی‌بر عدم اعمال تخفیف اضافی در این رشته است.