دنیای اقتصاد: در دنیای پیشرفته تکنولوژی امروز دسترسی به فناوری‌ها آسان شده به همین سبب با ورود پیشرفته‌ترین ابزارهای اتصال به فضای مجازی مواجه هستیم. برای دسترسی به اینترنت داشتن مودم تنها راه ارتباطی است که امکان اتصال به اینترنت را فراهم می‌کند. تا پیش از آنکه تکنولوژی ADSL مورد استفاده کاربران خانگی قرار گیرد اغلب از سیستم Dial up استفاده می‌شد. اما پس از آن مودم‌های ADSL و Wireless به بازار مودم‌ها عرضه شدند که قابلیت‌های زیادی دارند. با ورود مودم‌های بی‌سیم که سرعت سریع‌تر و بهتری دارند این تکنولوژی تا امروز تغییرات زیادی به خود دیده است. همچنین مودم‌های وای‌فای (WiFi) یا وایرلس (Wireless) به‌تدریج وارد شدند که کاربری را راحت‌تر کرده است. این تکنولوژی نوعی مودم بی سیم است که به‌عنوان بهترین مدل برای کاربران خانگی و تجاری پیشنهاد می‌شود. در ادامه ویژگی‌های چند مدل از بهترین مودم‌های دنیا ارائه می‌شود.


Linksys EA۶۹۰۰ AC۱۹۰۰ ۸۰۲.۱۱ac

این مودم با طراحی زیبا مهم‌ترین رابط کاربری صنعت مودم در دنیا را دارد. در حال حاضر فقط مودم Asus RT-AC۶۸U درحال رقابت با این محصول است. سه آنتن اکسترنال را با یک طراحی مستحکم و مقاوم تعبیه کرده است. جدیدترین چیزی که لینک سیس به این محصول اضافه کرده است، چیپ‌ست Broadcom BCM۴۷۰۸A است که Turbo QAM را به ارمغان آورده است: تکنولوژی اختصاصی که از لحاظ تئوری ماکزیمم سرعت ۸۰۲.۱۱n را از ۴۵۰Mbps به ۶۰۰Mbps افزایش داده است.
همچنین از پلت‌فرم ابری Smart WiFi پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت ریموت و از راه دور، با وصل شدن به اینترنت، از طریق هر دستگاهی (تبلت، پی سی یا گوشی هوشمند) بتوانند تنظیمات مودم‌شان را کنترل کنند. با استفاده از 802.11ac توانست بعضی از بهترین رکوردهای سرعتی را که تا به حال دیده بودیم ثبت کند. تقریبا در تمام تست‌های معیار (benchmark)، با فاصله‌ای قابل توجه از بهترین رقبایش در صدر قرار گرفت. اگر به دنبال سریع‌ترین مودم وایرلس جهان هستید، انتخاب شما این محصول است. قیمت این محصول 200 دلار است.


BT Home Hub ۵

این مودم کوچک و جمع‌وجور دارای یک پورت یو اس بی ۲ (USB ۲.۰)و مجهز به VDSLاست؛‌ نسل پنجم از سری Hub تولید شده توسط شرکت انگلیسی BT با اینکه هم ADSL است و هم VDSL ولی بازهم یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین مودم‌های بازار است. هم برای ۸۰۲.۱۱ac و هم برای ۸۰۲.۱۱n از آنتن‌های ۳x۳ MIMO بهره می‌برد که باعث کیفیت بالاتر سیگنال در فاصله دور می‌شود. یک سوئیچ هم برای پورت ۴x Gigabit Ethernet ۱۰۰۰Mbps دارد. نسبت به اکثر مودم‌های ۸۰۲.۱۱ac سرعت بالاتری دارد. از مودم EE Bright Box ۲ پنجاه درصد سریع‌تر است و دو برابر مودم جدید شرکت Virgin Media به نام Super Hub سرعت دارد. قیمت این محصول ۲۱۷ دلار است.


812.11 TRENDnet TEW-812DRU

بهترین مودم ارزان‌قیمت است که از ویژگی‌های آن پروتکل‌های امنیتی WPS, WPA/WP۲ است و دارای سرعت عالی در فواصل نزدیک و متوسط است. ظاهر زیبایی ندارد ولی با توجه به امکانات خوبی که دارد، قیمتش در بین مودم‌های ۸۰۲.۱۱ac بسیار پایین است. از IPv۶ هم پشتیبانی می‌کند. همچنین از ردیف آنتن‌های ۳x۲ استفاده می‌کند که باعث می‌شود در فواصل نزدیک کارآیی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در تست سرعت از فواصل ۲ متری و ۱۰ متری نتایج عجیبی داشت و حتی از مودم‌های ۲۵۰ دلاری هم در فاصله‌های نزدیک و متوسط پیشی می‌گیرد، ولی در فاصله‌های دور گاهی دچار مشکل می‌شود. قیمت آن ۱۲۰ دلار است.


Securifi Almond

بهترین مودم زیر ۱۰۰ دلار است که هم مودم است هم پل بی‌سیم (wireless bridge) با صفحه نمایش لمسی ۷/۲ اینچی با رزولوشن ۳۲۰ ۲۴۰x است. اولین مودمی است که از طریق صفحه لمسی اداره می‌شود و چون یک پل بی‌سیم است، می‌تواند سیگنال مودم فعلی شما را دریافت کند و گسترشش دهد تا اتصال بی‌سیم در همه جای خانه خوب و قوی باشد. نصب از طریق صفحه لمسی انجام می‌شود و نیازی به دیسک درایور نیست. فقط از ۸۰۲.۱۱bgn توسط باند ۲.۴GHz و آنتن‌های دوگانه استفاده می‌کند و فقط ۳ پورت Ethernet دارد. قیمت آن ۹۰ دلار است.


Asus DSL-N66U

این مدل از مودم ایسوس مجهز به VDSL۲است و دارای اشتراک‌گذاری AiCloud با پورت‌های ۲ x USB ۲.۰ است. بهترین مودم نسل پیشین استاندارد وای فای است. به علت اینکه شامل مودم VDSL۲ هم است، از بسیاری از مودم‌های موجود در بازار بزرگ‌تر و سنگین‌تر است. از باندهای دوگانه ۴/۲ و ۵ گیگاهرتزی استفاده می‌کند و آنتن‌های داخلی ۳x۳ دارد. همچنین به سیستم AiCloud شرکت Asus مجهز است که به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های رسانه‌ای را از دستگاه‌هایی که با یو اس بی به مودم وصل شده‌اند، به اشتراک بگذارند. سریع‌ترین مودم ۸۰۲.۱۱n و ۵ گیگاهرتزی بوده که تا به حال تست کرده‌ایم و درست است که وارد محدوده قیمت مودم‌های ۸۰۲.۱۱ac شده است، ولی سریع‌ترین مودم مجهز به DSL است که قیمت آن ۹۹/۱۲۹ دلار است.


Apple AirPort Extreme

این دستگاه از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac پشتیبانی می‌کند که با نسخه‌های پیشین بسیار متفاوت است و طراحی آن تغییر کرده و بسیار جمع و جور و زیباست. این مودم به غیر از آنکه یک استاندارد جدید را ارائه می‌دهد از نظر ویژگی بسیار به مدل قبلی شبیه است. در پشت این دستگاه می‌توانید سه پورت LAN را بیابید (برخلاف اکثر دستگاه‌ها که ۴ پورت ارائه می‌دهند)، به همراه یک پورت USB ۲.۰ و تعدادی ویژگی دیگر. در آزمایش‌ها این مودم اگرچه بسیار سریع بود، اما سریع‌ترین نیست و قیمت آن ۲۰۰ دلار است.