گروه بنگاه‌های اقتصادی: شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن برگزاری یک نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از آنان برای مشارکت در پروژه‌های نوین آب و فاضلاب دعوت کرد. ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو در این همایش با بیان اینکه کارهای اجرایی باید از صرف دولتی بودن خارج شود و به سمت بنگاهداری سوق پیدا کند، گفت: شیوه‌های بنگاهداری الزام‌هایی را می‌طلبد و نخستین انتظار بحق سرمایه‌گذارانی که برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آب و فاضلاب تمایل دارند، برخورداری از امنیت شغلی و سرمایه‌ای است. قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: وجود بیش از ۱۲۰۰ شهر و ۳۷ هزار روستا که نیازمند پروژه‌های تکمیلی و جدید هستند، می‌طلبد که بخش خصوصی حضور گسترده‌تری در پروژه‌های آب و فاضلاب داشته باشد. وی ضمن استقبال از طرح ایجاد ظرفیت برای حضور بخش خصوصی در پروژه‌های آبفا، ابراز امیدواری کرد: از این پس از صفر تا صد پروژه‌های آب و فاضلاب به دست بخش خصوصی انجام شود.

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست که در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران تشکیل شد،گفت: با توجه به تجارب حاصل‌شده در اجرای برخی قراردادها و بروز برخی مشکلات، قراردادهای سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب شامل بیع متقابل، B.O.T و B.O.O به‌روز خواهد شد.

در این نشست، محمد پرورش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: آماده واگذاری ۲۷ پروژه به ارزش بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال به بخش‌خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه پیگیری و اجرای پروژه‌ها با اعتبار و منابع دولتی هدر دادن وقت است، افزود: این پروژه‌ها در قالب احداث مدول تصفیه‌خانه فاضلاب، عملیات لوله‌گذاری، ایجاد شبکه و تاسیسات فاضلاب، احداث خطوط انتقال آب و احداث مجتمع فرهنگی با ارزش ۳۱ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال در حوزه استان تهران خواهد بود.

غلامحسین مظفری، معاون استاندار تهران نیز با حضور در جمع سرمایه‌گذاران و با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان تهران اظهار کرد: مرکز جذب سرمایه‌گذاری استانداری با هدف ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان تهران تشکیل شده که یکی از فعالیت‌های این مرکز، معرفی پروژه‌های آب و فاضلاب است.