نظام نظارت دقیق بر پروژه‌های عمرانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تا پایان سال اجرایی می‌شود. به گزارش «دنیای اقتصاد» به نقل از میراث آریا، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست فصلی معاونان و مدیران کل ستادی با اعلام این خبر افزود: حاکم کردن انضباط مالی شفاف، محکم و چارچوب‌دار در سه معاونت تخصصی و ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک ضرورت اساسی است. مسعود سلطانی‌فر هدف از برگزاری این جلسات را همفکری و هم‌اندیشی برای تبیین سیاست‌های دولت تدبیر و امید در این سازمان دانست و گفت: از معاونان، مدیران و افرادی که با ماموریت‌های این سازمان در ارتباط هستند می‌خواهم پیشنهادهای خود را برای احکام برنامه ششم توسعه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه کنند.

سلطانی‌فر در ادامه با اشاره به حضور ۱۰ ماهه خود در این سازمان اضافه کرد: در این مدت تلاش شد با ایجاد آرامش و ثبات، انجام کمترین تغییرات و همچنین استفاده از نیروهای متخصص داخل سازمان، فضایی توام با امید و آرامش برای ادامه کار فراهم شود. وی با تاکید بر بازنگری قوانین و مقررات مربوط به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزود: زمان آن فرارسیده که با تشکیل کارگروه‌های مختلف قوانین و مقررات مربوطه را مورد بازنگری قرار دهیم و با ارائه پیشنهادهای مختلف به دولت و مجلس شورای اسلامی، برای اصلاح آن اقدام کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در جمع معاونان و مدیران کل ستادی، افزایش ضریب بهره‌وری در حوزه‌های تخصصی را ضروری دانست و یادآور شد: معاونت‌ها و ادارات کل ستادی سازمان میراث‌فرهنگی باید با هماهنگی و همکاری، برنامه‌ها را پیش ببرند.

سلطانی‌فر در ادامه از تدوین و برنامه‌ریزی نظام نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد و افزود: این طرح تا پایان سال جاری به مرحله اجرا می‌رسد و امکان نظارت دقیق‌تر نسبت به شرایط اجرای پروژه‌ها را ممکن می‌سازد.

وی به ارتباط مثبت سازمان میراث‌فرهنگی با سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها اشاره کرد و افزود: فضای بسیار خوبی در دولت برای همکاری و مشارکت وجود دارد که استفاده از این همگرایی بی‌شک در اجرای برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی تاثیرگذار خواهد بود.

مرمت آثار تاریخی به ۲۰ برابر اعتبار فعلی نیاز دارد

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با اشاره به فعال شدن کارگروه‌ها، شوراها و کمیته‌های مرتبط با حفاظت از آثار تاریخی پس از چندین سال وقفه، گفت: در حوزه حفاظت از آثار تاریخی و کمبود نیرو در این بخش مکاتباتی انجام شد که نتایج مثبت و قابل قبولی در پی داشت.

وی تصریح کرد: در بخش مرمت آثار تاریخی با وجود تعداد آثار و پراکندگی آنها در کشور ما به ۲۰ برابر اعتبار فعلی نیاز داریم.

سلطانی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید و همچنین با درنظر گرفتن سطح مطالبات و جهت‌گیری مردم در انتخابات سال گذشته، باید از امکانات و ظرفیت‌های این سازمان در جهت حل مشکلات و تثبیت جایگاه آن در فرآیند توسعه اقتصادی و فرهنگی استفاده کنیم.