از مصدومیت صادقیان  تا حمله به نود!

یک روز قبل از دربی حساس پایتخت، حمید درخشان و امیر قلعه‌نویی در نشست خبری حاضر شدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. درخشان: به بازی اتوبوسی استقلال فکر نمی‌کنیم

کنفرانس مطبوعاتی حمید درخشان با یک شوک شروع شد. سرمربی پرسپولیس خبر مصدومیت صادقیان را در اختیار رسانه‌ها قرار داد؛ آنچه معلوم نیست واقعیت دارد یا بلوف قبل از بازی است: «متاسفانه محمد عباس‌زاده مصدوم است و شرایط خوبی برای بازی کردن ندارد. به همین دلیل او را از لیست ۱۸ نفره خارج کردیم. شنبه صبح هم پیام صادقیان دچار مصدومیت شد که باید از پایش عکس بگیرند تا میزان مصدومیتش مشخص شود.» درخشان در ادامه به نقاط قوت استقلال اشاره کرد: «سمت راست استقلال نقطه قوتش محسوب می‌شود. خسرو حیدری عملکرد خوبی در این منطقه دارد. بازیکنان استقلال از تجربه بالایی در دربی برخوردار هستند که این موضوع یک پوئن برای این تیم محسوب می‌شود.» این هم بخشی از سخنان درخشان که می‌تواند طعنه آشکار به بازی تدافعی استقلال در دربی‌های گذشته باشد:‌ «ما می‌رویم که سه امتیاز مسابقه را بگیریم و کاری هم به نحوه بازی تیم حریف نداریم. نمی‌خواهیم درباره اینکه آنها می‌خواهند اتوبوسی بازی کنند فکر کنیم. شاید حریف ما با ۱۰ دفاع به زمین بیاید. امیدوارم هر دو تیم بازی تهاجمی را ارائه دهند.» درخشان در مورد اولتیماتوم احتمالی باشگاه به خودش هم گفت: «نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا درمی‌آید. اگر قرار است من بروم پس چرا من را آوردید؟ کسی به من اولتیماتوم نداده است.»

قلعه‌نویی: رسیدگی کنید آقای سرافراز!

سرمربی استقلال اما در آغاز نشست خبری‌اش، یک بار دیگر به برنامه نود حمله کرد: «باید بی‌اخلاقی‌ها را در فوتبال کمتر کنیم. یکی از برنامه‌ها که خودتان می‌دانید، در ایجاد این بی‌اخلاقی‌ها موثر است. امیدوارم آقای سرافراز، رئیس جدید صداوسیما سیاست غلط چند ساله اخیر را مدیریت کند. همین هفته گذشته بود که دیدیم در آن برنامه معروف چطور دو اسطوره بزرگ ایران را مقابل هم قرار دادند.» قلعه‌نویی بعد از مدت‌ها ابراز نارضایتی از ملی‌پوشانش، حالا در آستانه دربی به آنها روحیه می‌دهد: «برایم باعث امیدواری است که ملی‌پوشان‌مان بعد از مدت‌ها از آمادگی خوبی برخوردار هستند. من بازی با کره را تماشا کردم و دیدم که خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان از شرایط خیلی خوبی برخوردارند و همین جا باید به خاطر این موضوع از آقای کی‌روش تشکر کنم. من قبل از بازی این تشکر را انجام می‌دهم که نگویید بعد از بازی از کی‌روش تشکر کرد.» اما نقطه قوت پرسپولیس از نظر امیر چه می‌تواند باشد؟

او می‌گوید: «یکی از نقاط قوت پرسپولیس این است که آنها محمد نوری را دارند. ما تلاش می‌کنیم ارتباط او را با ۵۰ متر جلوی پرسپولیس قطع کنیم تا به هدف‌مان برسیم.» و این هم واکنش سرمربی استقلال به ماجرای دفاع اتوبوسی: «ما باید در هر بازی دو هدف داشته باشیم اول گل نخوردن و بعد گل زدن. مورینیو چطور قهرمان شد؟ آیا به او هم می‌گویید اتوبوسی دفاع کرد؟»

اشتباه در مورد اسم رئیس صداوسیما

خبرگزاری فارس اما حاشیه‌های جالبی از نشست خبری مربیان سرخابی‌ها مخابره کرده است. از قرار معلوم پس از کنفرانس حمید درخشان و زمانی که سرمربی پرسپولیس قصد داشت از سازمان لیگ بیرون برود، با هجوم هواداران پرسپولیس و استقلال روبه‌رو شد؛ به طوری که پرسپولیسی‌ها با نشان دادن عدد ۶ با او عکس می‌‌گرفتند و استقلالی‌ها هم مترصد این موضوع بودند تا عدد ۴ را در عکس‌ها‌یشان با درخشان نشان دهند. همچنین امیر قلعه‌نویی هنگامی که قصد داشت از رئیس جدید صداوسیما تشکر کند، نام سرافراز را فراموش کرده و بعد از اعلام چند اسم، نام وی را اعلام کرد!