ایرنا: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: طی سه سال آینده با توجه به افزایش دو برابری ظرفیت تولید گاز کشور باید نحوه مدیریت گاز کشور نیز تغییر کند. حمیدرضا عراقی اظهار کرد: افزایش دو برابری حجم تقاضا برای گاز، تبدیل تقاضا از مشترکان کوچک به مشتریان بزرگ صنعتی، افزایش تعداد خانوارها، وابستگی ۷۰ درصدی سهم سبد انرژی به گاز، ورود به تجارت جهانی گاز و چالش‌های ناشی از آن و ضرورت همکاری با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به منظور دسترسی به تکنولوژی و منابع از جمله تحولاتی است که صنعت گاز تا افق ۱۴۰۴ با آنها مواجه است و باید برای آن برنامه ریزی کند. ایرنا: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: طی سه سال آینده با توجه به افزایش دو برابری ظرفیت تولید گاز کشور باید نحوه مدیریت گاز کشور نیز تغییر کند. حمیدرضا عراقی اظهار کرد: افزایش دو برابری حجم تقاضا برای گاز، تبدیل تقاضا از مشترکان کوچک به مشتریان بزرگ صنعتی، افزایش تعداد خانوارها، وابستگی ۷۰ درصدی سهم سبد انرژی به گاز، ورود به تجارت جهانی گاز و چالش‌های ناشی از آن و ضرورت همکاری با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به منظور دسترسی به تکنولوژی و منابع از جمله تحولاتی است که صنعت گاز تا افق ۱۴۰۴ با آنها مواجه است و باید برای آن برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۱۳۹۶ حجم تولید گاز در کشور به ۳۳۰ میلیارد مترمکعب در سال افزایش می‌یابد، از نیاز این صنعت به ۶۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های مربوط به آماده‌سازی زیرساخت‌های صنعت گاز خبر داد.

وی با بیان اینکه طی دو ماه آینده و با شروع اجرای بند ق تبصره ۲ قانون بودجه، حجم کار گسترده‌ای شروع خواهد شد، اظهار کرد: از آنجا که در تمام پروژه‌های مذکور با مسائل مالی روبه‌رو هستیم؛ بنابراین نیاز به نظارت و بازرسی در این مقطع زمانی بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش شرکت ملی گاز، عراقی ماموریت‌های این شرکت را مدیریت تامین گاز کشور، تجدید ساختار صنعت گاز و حضور فعال در فرصت‌های مناسب تجارت جهانی گاز برشمرد و افزود: شرکت ملی گاز ایران، سازمانی است که امنیت کشور و همچنین منابع مالی کشور را در دست دارد؛ بنابراین باید با ایجاد اعتماد درون و برون سازمانی در راستای تحقق اهدافش گام بردارد.