عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زمانی که رئیس‌کل بانک مرکزی با نظر رئیس‌جمهور انتخاب شود، شاهد تحت‌النفوذ شدن این مجموعه می‌شویم، در صورتی که می‌توان مدیر این مجموعه را به‌صورت مستقل و با تایید سه قوه انتخاب کرد. غلامحسین شیری علی آبادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با تاثیر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام بر استقلال بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی باید به‌صورت مستقل در مسائل پولی و بانکی پاسخگو باشد و با سیاست‌گذاری‌های صحیح، نقدینگی و تورم را نیز کنترل کند. نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی افزود: البته چگونگی انتصاب رئیس‌کل بانک مرکزی موضوع حائز اهمیتی بوده و به عقیده بنده باید این شخص با تایید هر سه قوه انتخاب شود.

وی ادامه داد: مورد دیگر اینکه باید ساز و کاری را فراهم کرد که رئیس ‌کل بانک مرکزی به‌صورت مستقل پاسخگوی عملکرد خود باشد و هم اینکه انتصاب باید با یک مکانیزم مشخص باشد تا این مدیر مسوول با قدرت و سیاست‌های شفاف، به رفع مشکلات اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: تحت نفوذ بودن رئیس‌کل بانک مرکزی باعث تبعیت این مجموعه، از سیاست‌های دولت می‌شود، در صورتی که استقلال بانک مرکزی باعث عملکردی مثبت در راستای سیاست‌های بلندمدت نظام می‌شود.

نماینده مردم هشترود در مجلس بیان کرد: زمانی که طرحی در مجلس یا مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد قابل احترام است و ما هم می‌توانیم نظرات خود را در آینده ارائه کنیم، اما به هر حال مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام لازم‌الاجرا است.