حمله بزرگ علیه داعش

اسکای نیوز:‌ منابع عراقی می‌گویند که ارتش و پیشمرگه‌های کرد آماده یک حمله گسترده به موصل از دو محور هستند. این در شرایطی است که نیروهای داعش نیز با حفر خندق در اطراف شهر خود را برای نبرد نهایی آماده می‌کنند. منابع امنیتی عراق با اعلام این خبر گفتند که بالگردهای ارتش این کشور از صبح روز گذشته با پخش اعلامیه و بروشور بر فراز شهر موصل، به مردم این شهر اطلاع داده‌اند که برای حمله ارتش به شهر آماده باشند.

بنابر این گزارش، داعش نیز در حال حفر خندقی بزرگ و عمیق در مرزهای شمال شرقی و جنوبی شهر موصل است که با جبهه‌های نبرد با پیشمرگه‌های کرد هم مرز است و خود را برای رویارویی با نیروهای ارتش و پیشمرگه‌ها آماده می‌کند.

براساس این گزارش، در اقدامی پیش‌دستانه نیروهای داعش شب گذشته به بلندی‌های بعشیق در نزدیکی موصل حمله و تلاش کردند که این ارتفاعات استراتژیک را از کنترل نیروهای پیشمرگه خارج کنند که تلاش آنها ناموفق بود.

بلندی‌های بعشیق در فاصله ۱۲ کیلومتری مرکز موصل قرار دارد و مشرف به این شهر است که به نیروهای پیشمرگه اجازه می‌دهد تا از فراز آن مناطق مختلف موصل را زیر آتش بگیرند. در رویدادی دیگر روزنامه نیویورک تایمز نوشت که دولت آمریکا قصد دارد عشایر سنی را مسلح کند تا از آنها علیه نیروهای داعش استفاده کند.