گروه بنگاه‌های اقتصادی: رئیس اداره ترویج تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد باشگاه تعاونی برتر مازندران پیگیری می‌شود.

رضا محمودی در نخستین همایش تشکیل باشگاه‌های تعاونی برتر استان مازندران اظهار کرد: با تشکیل هیات موسس این باشگاه، ظرف هفته‌های آتی اولین گروه مردم نهاد بخش تعاونی در استان مازندران تشکیل می‌شود.

وی با تاکید بر تشکیل بانک تعاونگران به منظور ساماندهی و شناسایی نیروهای توانمند بخش تعاون در سراسر کشور اظهار کرد: کسب تجربه توسط نیروی انسانی به صرف زمان نیاز دارد و در دنیای تولید و تجارت، زمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

علی بابایی‌کارنامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران نیز در این همایش گفت: صندوق توسعه ملی بهترین منبع تامین سرمایه در گردش تعاونی‌ها است.

وی با اشاره به نقش اثرگذار تعاونی‌ها در توسعه استان اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار تعاونی در استان در حال فعالیت هستند که از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌شود.

مدیرکل تعاون، کار رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه راهکارهای استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای توسعه استان باید ترویج شود، افزود: برخی از تعاونگران به حقوق خویش آگاهی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه تعاونی‌ها باید راه سرمایه‌گذاری را یاد بگیریم و منابع مالی سرمایه در گردش تعاونی‌ها را به خوبی بشناسیم. اتاق تعاون نیز در زمینه ترویج فرهنگ تعاونی اثرگذار است و از ظرفیت این اتاق نیز برای توسعه تعاونی‌ها باید استفاده شود.