درخشان: دایی در این پیروزی سهمی ندارد

درخشان حالا خوشبخت‌ترین مرد فوتبال ایران است. او برای آنکه جای دایی را در دل هواداران پرسپولیس پر کند، از بهترین فرصت خود استفاده کرد و دربی را برد. او که حالا با این پیروزی جایگاه خود را در باشگاه پرسپولیس تثبیت کرده است، درباره این بازی پرتب و تاب با سایت «ورزش ۳» به تفصیل سخن گفت. من خیلی زحمت کشیدم

حمید درخشان از زحماتی می‌گوید که برای پرسپولیس کشیده و این زحمات حالا به بار نشسته است: «من می‌خواهم سوای از برد راجع‌به اینکه چقدر بازیکنانم خوب بازی کردند و تمریناتی که در این مدت انجام دادیم و زحماتی که کشیدم تا پرسپولیس این‌طور خوب و روان بازی کند حرف بزنم. قبل از این بازی مدام می‌گفتند در دربی تیم‌ها بسته و کسل‌کننده و بی‌روح بازی می‌کنند؛ اما من باید بگویم تا به حال هر تیمی داشتم خوب فوتبال بازی کرده است.»

مستحق برد بودیم

سرمربی پرسپولیس برد را حق خودش و تیمش می‌داند و مدعی است پشت عملکرد تیمش منطق وجود داشته است: «در دربی ۷۹ هم احساسم این است که پرسپولیس فکورانه و منطقی بازی می‌کرد، خب البته اشتباهات جزئی هم داشتیم که به دلیل جوانی تیم بود و باعث شد گل بخوریم. ضمن اینکه در ادامه راه هم جوانی عالیشاه باعث شد در دقایق پایانی تیم مان در تنگنا قرار بگیرد و فشار زیادی را تحمل کنیم که بالاخره باید کم‌تجربگی بازیکن‌ها را عامل این مساله دانست. در کل پرسپولیس روان و خوب بازی می‌کرد و به عقیده من مستحق برد بود.»

چرا طارمی دیر آمد

حضور طارمی در زمین ورق را به نفع پرسپولیس برگرداند تا سوال این باشد که چرا او از ابتدا بازی نکرد. درخشان از نقشه‌اش برای این بازیکن می‌گوید: «من در تعویض طارمی طوری عمل کردم که تمام داشته‌هایم از قبل رو نشود، برنامه این بود که برای بازی نقشه دوم داشته باشم و دستم رو نشود. برای همین هم از او دیرتر در ترکیب پرسپولیس استفاده کردم.»

جام ‌حذفی فرق می‌کند

پرسپولیس و استقلال اگر یک بازی دیگر را در جام حذفی ببرند، در فاصله دو هفته آینده بازهم یک دربی را شاهد خواهیم بود. مسابقه‌ای که برای استقلالی‌ها جنبه انتقامی دارد: «دیدار جام‌حذفی فرق می‌کند. درست است که ما توانستیم در لیگ در دور رفت استقلال را شکست دهیم؛ اما من به بازیکنانم القا کردم که دیگر این نتیجه و بازی تمام شده است و از این به بعد باید به سایر دیدارها فکر کنیم. اگر ما در مرحله یک چهارم پیروز شویم و استقلال هم ذوب‌آهن را شکست دهد، باز هم با هم بازی می‌کنیم که البته شرایط آن دربی کاملا متفاوت خواهد بود.»

دایی در این برد سهمی ندارد

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا در برد پرسپولیس دایی را هم سهیم می‌داند، جواب داد: «ایشان بازیکنانی را جذب کرد و رفت. من هم آمده‌ام کار خود را انجام دادم و دیگر نتایج تیم به ایشان ربطی ندارد. ما فلسفه جداگانه‌ای داریم. ایشان با سلیقه خودش تیم را بسته و بعد از آنکه من آمدم، کار به شکل دیگری پیش رفته و من کار خودم را انجام داده‌ام.»

پلیتیک زدم

درخشان حالا که بازی را برده با اعتماد به نفس از طرح‌ها و برنامه‌ها و ترفندهای تاکتیکی‌اش می‌گوید: «من قبل از بازی ترکیب را تهاجمی بسته بودم اما در زمین شما دیدید که تیم دفاعی است. (می‌‌خندد) بله این ترفند من بود، براساس ترفند و پلیتیکی که داشتم عمل کردم؛ چون باید خیلی چیزها را از رسانه‌ها و تیم مقابل پنهان کنی، دلیلی ندارد که وقتی می‌خواهی بجنگی تمام ابزار و نقشه‌هایت را به دشمنت نشان دهی. به نظر من این یک اصول حرفه‌ای‌گری است.»