گروه خبر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح این موضوع که فضای سیاسی حاکم بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این وزارتخانه را تبدیل به شرکت سهامی احزاب سیاسی کرده است، به علی ربیعی کارت زرد دادند. پیش از این وزرای ارشاد، اقتصاد، آموزش و پرورش، کشور، علوم و صنعت، معدن و تجارت از مجلس کارت زرد گرفته بودند. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پورابراهیمی دیروز با سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ملاک انتخاب و انتصاب مدیران صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون یعنی صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی، به ارائه مدارک و مستنداتی به طرح موضوع انتصاب مدیران سیاسی و بی‌تجربه در وزارت رفاه پرداخت و گفت: «امروز وزارت رفاه در اختیار مجموعه وزارت اطلاعات سابق قرار گرفته است.» به باور این نماینده مجلس، احزاب سیاسی تندرو در وزارت رفاه رسوب و لانه کرده‌اند. این در شرایطی است که علی ربیعی با بیان قسم‌هایی از پاکدستی و توجه خود به بیت‌المال، گزارش عملکرد وزارتخانه متبوعش را ارائه کرد.

ربیعی: جشن دفترچه‌‌دار شدن همه ایرانیان برگزار می‌شود

وزیر کار در ادامه با تاکید بر اینکه در مدت وزارت خود تلاش کرده ارزش‌های مدنظر خود و رهبری را عملی کند، در پاسخ به سوال محمدرضا پورابراهیمی گفت: این وزارتخانه کاملا اجتماعی است و زیر بخش‌های اقتصادی آن هم بخشی از اقتصاد اجتماعی است. ربیعی، به عملکرد بهزیستی اشاره و سال ۹۳ را سال تحول بهزیستی عنوان کرد و افزود: بیمه‌های درمانی که گفته می‌شد ۲۰ هزار نفر را بیشتر نمی‌توانیم دفترچه بیمه بدهیم به جایی رسانده‌ایم که تا به حال به ۵ میلیون نفر دفترچه داده‌ایم و قرار است در هفته‌های آینده جشن اینکه هیچ ایرانی بدون دفترچه نمی‌ماند را بگیریم. به علاوه ما از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های تامین‌اجتماعی، خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای را گسترش دادیم. مثلا آموزش موبایل، از طریق سیار را در روستاها راه‌اندازی کردیم. دیروز هم در شورای عالی اشتغال، اشتغال خود را به تصویب رساندیم. او ادامه داد: زمانی بود که شورای عالی بیمه در دو وزارتخانه و هر چند ماه یک‌بار تشکیل جلسه می‌داد اما ما تاکنون ۸ جلسه تشکیل دادیم و سعی کرده‌ایم رفع فقر درمانی، تغذیه و مسکن را در دستور کار خودمان قرار دهیم. از آن زمان که طرح مبارزه با گرسنگی را در اختیار گرفتیم خیلی‌ها سوال می‌کنند این طرح کی شروع می‌شود و ما به آنان می‌گوییم این طرح در حال اتمام است. به گزارش «ایسنا»، ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این یک وزارتخانه اجتماعی است من به وزارتخانه‌ای رفتم که ارزش‌های نظام و رهبری را در آن عملی کنم و از هیچ تلاشی از وقت و عمر خودم فروگذار نکردم تا رنجی را از مردم کم کنیم. برای صندوق فولاد، ۱۲ هزار میلیارد ریال در دولت قبل تصویب شده بود که آن را از این دولت گرفتم و مساله صندوق‌ها را مساله ملی قرار دادم.

اظهارات ربیعی اما نمایندگان مجلس را قانع نکرد؛ آنان با ۹۸ رای موافق، ۹۵ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از دفاعیات وزیر تعاون قانع نشدند. بر این اساس وزیر کار، هفتمین وزیر دولت روحانی است که از مجلس نهم کارت زرد دریافت می‌کند.