دنیای اقتصاد، کرمان، مرجان ضیایی: با حکم قضایی و براساس ابلاغیه دولت مبنی بر برخورد قانونی با پدید حاشیه‌نشینی و زمین‌خواری، ۳۳۰ هکتار از اراضی دولتی تصرف شده در کرمان آزاد شد. فرماندار کرمان با بیان این خبر گفت: این اراضی در محدوده اطراف مناطق حسن‌آباد، طاهرآباد، محمدآباد و مستوره کرمان است که بالغ بر ۳۳۰ هکتار وسعت داشت و توسط افراد سودجو و زمین‌خوار تصرف و در آنها ساخت و سازغیرمجاز انجام شده بود.

محمدعلی توحیدی اظهار کرد: با هماهنگی خوبی که بین دستگاه‌های ذی‌ربط وجود دارد، برخورد جدی با پدیده زمین‌خواری و حاشیه‌نشینی که از ۶ ماه قبل در استان کرمان شروع شده، ادامه خواهد یافت.

محمدجواد کامیاب، معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در حاشیه رفع تصرف غیرقانونی اراضی دولتی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی مزروعی و باغی محدوده شهر کرمان، با اشاره به تاکید استاندار کرمان درباره مقابله با زمین‌خواری و حاشیه‌نشینی، افزود: به‌منظور طرح جامع مقابله با زمین‌خواری و حاشیه‌نشینی، ۳۳۲ هکتار از اراضی دولتی و کشاورزی رفع تصرف شد.

وی همچنین از ممانعت از تغییر کاربری زمین‌های مزروعی و باغی واقع در مناطق مذکور خبر داد و افزود: در این مناطق زمین‌ها در قالب ۳۰۰ قطعه تفکیک شده بودند که در میان آنها ۲۰ ساختمان مسکونی نیز وجود داشت.