غرب در مذاکرات هسته‌ای  مانع رسیدن به یک توافق جامع شد

گروه خبر: واکنش‌های داخلی به تمدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ تا ضرب‌الاجل دهم تیرماه کماکان ادامه دارد. در این ارتباط روز گذشته رئیس قوه‌قضائیه در نشست مسوولان عالی قضایی گفت: غرب در مذاکرات هسته‌ای مانع رسیدن به یک توافق جامع شد. به گزارش «ایرنا»، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه نیاز واقعی کشور به انرژی هسته‌ای را برای دستیابی به یک زندگی بهتر و پرهیز از آلودگی نسبی محیط زیست حق طبیعی کشورها از جمله ایران دانست و گفت: متاسفانه کشورهای غربی و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای مانع رسیدن به یک توافق جامع شدند.

او تاکید کرد، ملت و مسوولان ایران با استقامت و صبوری مراحل مختلف مذاکرات هسته‌ای را پشت سر گذاشتند و همزمان غربی‌ها در هر گام رو به جلو زیاده‌خواهی جدیدی مطرح کردند.

وی ادامه داد: نگاه زورگویانه غرب به‌ویژه آمریکا در تمام مراحل و مسیر مذاکرات وجود داشته است؛ چنانکه در برخی مراحل می‌گفتند ۵۰۰ سانتریفیوژ داشته باشید، بعد می‌گفتند هزار یا دو هزار سانتریفیوژ داشته باشید و متاسفانه برخی‌ها در داخل نیز با این زورگویی غربی‌ها همراه می‌شدند که این اشتباه بزرگی است.

همچنین به گزارش میزان، رئیس دستگاه قضا با قدردانی از تیم مذاکره‌کننده که مذاکرات را تا این مرحله رسانده و رئیس‌جمهور محترم که بر این مسائل نظارت می‌کند افزود: از این پس نیز مراحل دشواری در مذاکرات در پیش است که این مراحل نیز ان‌شاءالله با ایستادگی ملت و مدیریت مسوولان طی خواهد شد و ملت ایران با عزت و اقتدار بیش از پیش به سمت استقلال و پیشرفت گام برخواهد داشت. رئیس قوه‌قضائیه تصریح کرد: البته ایستادگی و مقاومت منافاتی با تعامل و گفت‌وگوی منطقی و مدیریت صحنه مذاکرات و حتی انعطاف در برخی امور ندارد.

ادامه ایستادگی در برابر زورگویان

در همین حال تمدید مذاکرات هسته‌ای در بین فرماندهان سپاه نیز با واکنش‌هایی روبه‌رو شده است.

به گزارش «ایسنا» سردار محمدعلی جعفری فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اجتماع بزرگ «شکوه مقاومت» با حضور بسیجیان در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان گفت: تعجب می‌کنیم عده‌ای به این می‌رسند که حرف آمریکا را در موضوع هسته‌ای بپذیرند. البته یکی از برکات موافقت مقام معظم رهبری با مذاکرات هسته‌ای این بود که بخش قابل توجهی از مردم ما که به آمریکا اعتماد داشتند، به این رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی تصریح کرد: امروز درصد بسیار بالایی از مردم ما به این نکته پی بردند که ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن هم رمز موفقیت ماست و هم یک حرف درست و بحقی است.

جعفری بیان کرد: اگر مذاکرات نتیجه مادی نداشته باشد، همین تجربه معنوی کافی است که مردم این شناخت را پیدا کردند و به یاری خداوند این حرکت عظیم الهی که هر روز شاهد موفقیت در گوشه و کنار جبهه عظیم انقلاب و مقاومت اسلامی که از مرزهای ایران بسیار فراتر رفته، هستیم. وی افزود: این مقاومت تا بیخ گوش اسرائیل رفته و حتی در داخل فلسطین وجود دارد و باید خداوند را شاکر نعمت‌ها باشیم. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، سردار جعفری ادامه داد: ایستادگی در برابر زورگویان به هر قیمتی ادامه می‌یابد و هر چه هزینه لازم داشته باشد مردم ما قادر به پرداختن این هزینه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های اقتصادی از جمله فشارهایی است که مردم ما آن را تحمل می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عزت و اقتدار نظام اسلامی را یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و حرکت عظیم مردم ما ذکر کرد و افزود: نباید این را به‌سادگی معامله کنیم چراکه قابل معامله با هیچ چیز نیست.

دفاع نمایندگان ایران از حقوق ملت

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) نیز دیروز گفت: امروز نمایندگان مردم ایران در مذاکره با قدرت‌های جهانی، از حقوق ملت دفاع می‌کنند.

به گزارش «ایرنا»، سردار اسماعیل احمدی مقدم افزود: ایران، تکیه‌گاه اقتدار و امنیت منطقه است و طولانی شدن مذاکرات، برای این است که دست و پای جمهوری اسلامی را ببندند.

وی ادامه داد: دشمنان می‌کوشند با این سیاست‌ها، کشور را از درون متلاشی کنند، اما نیروهای مسلح و بسیجی کشور، مجال چنین فرصتی را به آنها نخواهند داد.