چند اپلیکیشن برای گوشی‏های اندرویدی روت‏شده

فارنت: ایجاد تغییرات در سیستم‏عامل اندروید می‏تواند به شکل‏های مختلف ظاهر شود. تغییرات ظاهری ممکن است شامل تغییر یا جایگزینی آیکون‏ها یا استفاده از یک فونت سیستمی متفاوت باشد یا حتی تغییر قفل پیش‏فرض گوشی هوشمند شما را شامل شود. تغییرات وسیع‏تر می‏تواند فعال‏کردن قابلیت‏های پیشرفته برای بدست‏آوردن توانایی حذف نرم‏افزارهای غیرضروری موجود روی گوشی یا تغییر میزان دسترسی این برنامه‏ها به منابع سیستم‏عامل باشند. در این میان واژه‏ای به نام روت‏کردن وجود دارد که به معنای ارائه دسترسی‏های سطح بالا به قسمت‏های مختلف سیستم‏عامل است، اگرچه روت به تنهایی قابلیت‏های زیادی را در اختیار کاربران قرار نمی‏دهد، اما مسیری برای اعمال تغییرات بیشتر ایجاد می‏کند. در ادامه به برخی از برنامه‏هایی که در جهت اعمال تغییرات به‌کار می‏روند اشاره می‏کنیم.

اپلیکیشن Xposed

این برنامه، ابزاری قوی است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نصب یک رام دست‏ساز از قابلیت‏های آن بهره ببرید. این بهینه‏سازی‏ها در قالب ماژول‏هایی مستقل ظاهر می‏شوند و به شما امکان پیاده‏سازی تغییرات را می‏دهند. این تغییرات می‏تواند از مشخص‏کردن شماره‏هایی خاص جهت ایجاد یک لیست سیاه برای جلوگیری از تماس آنها باشد یا حتی اعمال تغییرات روی برنامه‏هایی که با بالاآمدن گوشی اجرا می‏شوند و نهایتا تغییر در رابط کاربری و تنظیمات سریع را دربرگیرد.

اپلیکیشن Device Control

همان‏طور که از نام این برنامه مشخص است، هدف آن ایجاد کنترلی کامل‏تر روی دستگاه شما است که از طریق قابلیت‏هایی که به‌طور پیش‏فرض در اختیار شما نیستند حاصل می‏شود. با استفاده از این برنامه می‏توانید قدرت ویبره یا فرکانس پردازنده را کنترل کنید و حتی گرمی رنگ صفحه نمایش را تغییر‏ دهید.

اپلیکیشن Root App Delete

یکی از دلایلی که کاربران دستگاه‏های اندرویدی از روت استفاده می‏کنند، حذف برنامه‏های اضافی است که توسط شرکت‌های سازنده روی دستگاه شما به‌طور پیش‏فرض نصب شده‏اند. این عمل توسط برنامه‏ای مانند Root App Delete انجام می‏گیرد تا بتوانید مدیریتی کامل بر برنامه‏های موجود روی دستگاه خود، حتی آنهایی که به‌طور پیش‏فرض امکان تغییرشان را ندارید داشته باشید. می‏توانید برنامه‏های اضافی را حذف یا فریز کنید تا به این‏ترتیب در منابع سیستمی‏ نیز صرفه‏جویی کنید.

اپلیکیشن FolderMount

نداشتن فضای ذخیره‏سازی کافی مشکلی است که همه ما کمابیش با آن دست و پنجه نرم کرده‏ایم. اضافه کردن فضای ذخیره‏سازی با بکارگیری یک کارت میکرو اس‏دی مطمئنا یکی از راهکارهای ممکن است، اما روشی ایده‏آل به شمار نمی‏آید زیرا همه برنامه‏ها نمی‏توانند اطلاعات خود را به فضای‏ذخیره‏سازی خارجی دستگاه انتقال دهند. با استفاده از FolderMount می‏توانید اطلاعات مرتبط با برنامه‏ها را به کارت میکرو‏اس‏دی دستگاه خود انتقال دهید تا به این‏وسیله در میزان فضای ذخیره‏سازی نیز صرفه‏جویی کنید.

اپلیکیشن Free Wifi Password Recoveryاین برنامه، ازجمله نرم‏افزارهای شکستن قفل شبکه‏های وای‏فای نیست بلکه گذرواژه‏های مرتبط با شبکه‏های وای‏فای را که روی دستگاه شما ذخیره شده‏اند نمایش می‏دهد.

استفاده از این برنامه در شرایطی که گذرواژه شبکه وای‏فای خود را فراموش کرده باشید کارساز است.

اپلیکیشن DiskDigger

فلسفه استفاده از DiskDigger بازیابی عکس‏ها و ویدئوهایی است که بر حسب اتفاق حذف شده‏اند.

تصاویری را که روی آنها بازنویسی اطلاعات انجام نشده است می‏توانید بازیابی کنید یا به یک حساب ایمیل ارسال کنید و این موضوع هیچ ربطی به مکان ذخیره‏سازی اطلاعات روی حافظه داخلی یا مموری کارت ندارد.