«دیک کاستلو» بخشی از سهام خود را  در توئیتر فروخت

آی‌تی ایران: دیک کاستلو مدیرعامل توییتر بخشی از سهام خود در این شرکت را به ارزش ۳۲/۵ میلیون دلار به فروش رساند. کاستلو تنها طی دو ماه گذشته چیزی حدود ۵۰۰ هزار سهم خود از توییتر را به فروش رسانده است.

این فروش البته به معنای آن نیست که کاستلو دیگر سهمی در توییتر ندارد. او هم‌اکنون بیش از ۳۶ هزار سهم این شرکت را به نام خود دارد ضمن اینکه ۵۰۹ هزار سهم محدود را که هنوز عرضه نشده است نیز در اختیار دارد. با در نظر گرفتن سهامی که تحت عنوان Stock Option ( سهامی که زیر قیمت موجود به کارکنان یک شرکت داده می‌شود) در اختیار دارد کاستلو کمی بیشتر از ۹ میلیون سهم را در توییتر در اختیار دارد.

به گفته سخنگوی توییتر این میزان فروش سهام بخشی از برنامه فروش سهام بود که سه ماه قبل برنامه‌ریزی شده و کاستلو هنوز بخش قابل توجه سهام شخصی خود را از توییتر نگاه داشته است. سخنگوی توییتر افزود: این میزان سهام کمتر از ۱۰ درصد از دارایی او در توییتر است.

با این حال زمان فروش این سهام قابل توجه است. سهام توییتر امسال نزدیک به ۴۵ درصد کاهش یافته است. ویلیامز بنیانگذار توییتر نیز ماه گذشته بیش از ۷۱۹ هزار سهم خود را به ارزش ۷/۲۸ میلیون دلار به فروش رسانده بود و جک دورسی هم سهامی به ارزش ۱/۲ میلیون دلار را در همین زمان فروخته است. در ماه آوریل صاحبان توییتر یعنی کاستلو، ویلیامز و دورسی تاکید کرده بودند که برنامه‌ای برای فروش سهام خود در توییتر ندارند.