نایب رئیس اول کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه خبری از لایحه دولت درخصوص آزادسازی سهام عدالت نیست، گفت: با توجه به بررسی بودجه سال آینده در مجلس، طرح و بررسی این لایحه در مجلس تا پایان دی‌ماه امکان‌پذیر نخواهد بود. به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ در اوایل آذر امسال بود که سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی و سیاست‌های اصل ۴۴ از مهلت یک ماهه نمایندگان مجلس به دولت برای ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که برای بررسی وضعیت آزادسازی سهام عدالت در مجلس با حضور مدیران وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی‌سازی و نمایندگان برگزار شد جنبه‌های گوناگون این موضوع مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به این جمع بندی رسیدیم که به دولت مهلت یک ماهه‌ای داده شود تا در مورد آزادسازی سهام عدالت به جمع‌بندی برسد.

جعفر قادری در مورد اینکه چرا این مهلت یک ماهه به دولت برای ارائه لایحه خرید و فروش سهام عدالت داده شد، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به این جمع‌بندی رسیدیم تا برای آزادسازی سهام عدالت عجله نکنیم تا دولت زمان کافی را برای بررسی جنبه‌های مختلف آزادسازی سهام عدالت داشته باشد. به‌علاوه اینکه اجازه دهیم تا دولت در چارچوبی کارشناسی شده، این لایحه را به مجلس ارائه کند تا در نهایت درخصوص آزادسازی سهام عدالت با توجه به نظرات مجلس اقدام کنیم؛ چرا که این طرح بار مالی زیادی دارد و ممکن است تعجیل در ارائه آن موجب بروز اشکالات کارشناسی شده و مورد اشکال شورای نگهبان قرار گیرد.

با این حال چند روزی از مهلت یک ماه مجلس به دولت برای ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت می‌گذرد و هنوز خبری از این لایحه نیست.

بر این اساس؛ نایب رئیس اول کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر خبری از ارائه لایحه دولت به مجلس درخصوص آزادسازی سهام عدالت نیست.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: با توجه به اینکه در نیمه آذرماه لایحه بودجه سال ۹۴ به مجلس ارائه شده است و نمایندگان مشغول بررسی و کارشناسی مواد مختلف آن هستند تا بعد از آمدن به کمیسیون تلفیق در اواخر دی‌ماه در صحن علنی مطرح و تصویب شود، ارائه لایحه دولت در مورد خرید و فروش سهام عدالت و طرح آن در مجلس تا پایان دی‌ماه امکان‌پذیر نیست و فعلا موضوعیتی ندارد. این گزارش می‌افزاید: پیش‌تر نیز برخی نمایندگان مجلس تاکید کرده بودند که همزمان با لایحه دولت، طرح آزادسازی سهام عدالت در مجلس کارشناسی و تهیه شده است و در صورت عدم ارائه این لایحه توسط دولت، طرح مجلس در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت و ملاک عمل طرح مجلس خواهد بود.