دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انعقاد رسمی پنج قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری مجموعا با اعتبار پنج هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همزمان با هفته حمل و نقل خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی گفت: عملیات اجرایی این طرح‌ها با واگذاری زمین آغاز شده و با بهره‌برداری از آنها، زمینه اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود.

وی افزود: این طرح‌ها در قالب سه پایانه نفتی و یک پایانه کانتینری در مساحت ۵ هکتار و نیز یک واحد آب شیرین کن در مساحت ۵/۲ هکتار طی ۱۸ تا ۲۴ ماه ساخته می‌شود.

ساخت مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سالانه ۳ میلیون دلار درآمدزایی از محل ترانزیت و صادرات به همراه دارد. قرار است با احداث آب شیرین کن، ۳۶۵ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی مورد نیاز بندر شهید رجایی و بخشی از نیاز شهر بندرعباس تامین شود. وی با اشاره به اینکه اصلاح فرآیندها و تسریع در روند سرمایه‌گذاری در دستور کار مدیریت بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور قرار دارد، گفت: هم اکنون مدت زمان انعقاد قرارداد در بندر شهید رجایی چهار ماه است که برنامه داریم در سال آینده این مدت زمان به سه ماه کاهش یابد.

ایدنی افزود: هم اکنون سرمایه‌گذاران می‌توانند منابع مالی خود را از محل صندوق توسعه ملی و وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی کشور تامین کنند.