شروعی امیدوارکننده برای بیمه سرمد در سایه تدبیر و امید
محمد غلامرضایی ‍‌ مدیر تحقیق، توسعه و آموزش بیمه سرمد به جرات می‌توان گفت که هیچ چیز به اندازه یک شروع پرقدرت و امیدوارکننده، نمی‌توانست جبران کننده صبوری و زحمات سهامداران، کارکنان و سایر ذینفعان در طول فرآیند زمانبر راه اندازی و شروع به فعالیت شرکت بیمه سرمد باشد. همه می‌دانستند که گرچه در سال اول فعالیت بواسطه انباشتگی مجموعه فعالیت‌های مرتبط با شروع رسمی‌فعالیت‌های بیمه‌گری، زمان زیادی وجود ندارد، اما در همین فرصت کوتاه نیز باید نتایجی کسب می‌گردید که بهترین نقطه شروع برای فعالیت شرکت به بازار بیمه کشور باشد.
با اعتقاد بنیادین به هدف گذاری و برنامه ریزی، در همان بدو شروع فعالیت‌های شرکت، هدف گذاری و پیش بینی شاخص‌های عملکردی و مالی شرکت بر مبنای موفق ترین عملکردهای ثبت شده در صنعت بیمه کشور از سوی سایر بیمه‌گران انجام پذیرفت و وقتی‌این اعداد و ارقام با سطح توقع بالای سهامداران از تیم مدیریتی شرکت از یکسو و سطح توقع مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز از خود از سوی دیگر ترکیب شد، نتیجه در نگاه اول کمی‌دست نیافتنی به نظر می‌رسید، تولید ۷۰۰ میلیارد ریال حق بیمه در سال اول فعالیت.
در یک وضعیت استاندارد یعنی آماده سازی زیرساخت‌های نرم افزاری، سخت افزاری، برندسازی و همچنین جذب و توزیع شبکه فروش و ارائه خدمات شرکت در سرتاسر بازار هدف، تحقق‌این اهداف نه تنها کار چندان سختی نبود، بلکه شاید تا چندین برابر آن نیز به راحتی قابل حصول و دستیابی بود، اما در سال اول فعالیت شرکت و بدون برخورداری از هیچیک از موارد فوق یا دستیبابی تدریجی به آنها بعنوان پیشنیازهای فعالیت هر شرکتی که محصولات آن دارای مشتریان عام هستند، هدف طرحریزی شده، بلندپروازانه اما انگیزش زا بود که در صورت تحقق، نتیجه‌ای قابل قبول را برای بیمه سرمد به همراه می‌داشت.
نه فرصتی برای اتلاف وفت وجود داشت و نه منطقی برای عدم استفاده از تمامی‌فرصت‌های دردسترس و پیشرو. دستیابی‌این هدف، تدبیر و تلاشی می‌طلبید هوشمندانه و بی وقفه از سوی مدیران و کارکنان شرکت و حمایتی می‌طلبید همه جانبه از سوی سهامداران اصلی که با تلفیق‌این دو، بهترین نوع معرفی یک شرکت بیمه تازه تاسیس به بازار بیمه کشور اتفاق
بیافتد.
و نهایتاً در سایه لطف خدا، حمایت سهامداران شرکت و همچنین تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر همه همکاران شرکت بیمه سرمد در سطوح مدیران و کارکنان ستادمرکزی و شعب و همچنین نمایندگان فعال شرکت در سرتاسر استان‌های کشور، در نیمه‌این راه یعنی تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۳
توانستیم:
توانستیم فروشی را به میزان ۲۶۷.۴۲ میلیارد ریال تجربه نمائیم. با توجه به پیش بینی تولید حق بیمه ۲۵۰ میلیارد ریالی تا پایان دوره زمانی ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۳، یعنی ۷ (هفت) درصد بیشتر از هدف تعیین شده. عملکرد تفکیکی در ماه‌های مختلف، انطباق حداکثری عملکرد فروش شرکت با پیش بینی فروش را نشان می‌دهد.
توانستیم در ترکیب پرتفوی تولیدی، بسیار موفیت آمیز عمل کنیم یعنی درحالیکه در ترکیب فروش محصولات بیمه‌ای در صنعت بیمه کشور، سهم دو رشته بیمه‌ای زیان ده شخص ثالث و درمان بیش از 60 درصد می‌باشد، ما در سرمد سهم فروش‌این دو رشته را در سطحی کمتر از 35 درصد از کل پرتفوی شرکت نگه داشتیم.
توانستیم در مدت زمان کوتاهی، در ۷ (هفت) استان کلیدی کشور شامل تهران، اصفهان، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، شیراز و مازندران، با جذب سرمایه‌های انسانی متخصص و متعهد، اقدام به افتتاح شعبه نمائیم.
توانستیم درحالیکه نسبت خسارت صنعت بیمه کشور در مجموع رشته‌های بیمه‌ای در حدود 65 درصد بوده و حتی در ارتباط با بعضی از شرکت‌های بیمه‌گر و در بعضی از رشته‌های بیمه‌ای مثل شخص ثالث و درمان، بعضاً‌این ضریب از 100 درصد نیز تجاوز می‌نماید، با مدیریت و ارزیابی موثر ریسک و همچنین سیاست‌های اتکایی و واگذاری مناسب، نسبت خسارت شرکت را در عدد تعجب آور 6.15درصد نگه داریم.
توانستیم با‌این اعتقاد بنیادین که نمایندگان شرکت در کنار مشتریان، مهمترین و کلیدی ترین موجودیت‌های شرکت بیمه سرمد هستند، مبادرت به گزینش، جذب و آموزش ۱۸۰ نماینده فروش محصولات شرکت در سرتاسر کشور نمائیم، با‌این امید که آنان سفیران خدمت گذاری مستقیم و مستمر به مشتریان بالقوه و بالفعل شرکت باشند.
توانستیم به واسطه اعتقاد به خدمات الکترونیک بعنوان رویکرد و ابزاری در مسیر تنوع، سهولت و سرعت در روش‌های ارائه محصولات به مشتریان و بالتبع پاسخگویی به انتظارات و توقعات مشتریان، ابزارهای بی نظیری را در حوزه فناوری اطلاعات (IT) در شرکت بسترسازی و اجرا نمائیم.
پرتال، باشگاه مشتریان، مرکز تماس (Call Center) و مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، سامانه ارتباط تلفنی‌اینترتی (VOIP) و... برخی از امکانات و مزیت‌های رقابتی شرکت بیمه سرمد هستند که تا پایان سال ۱۳۹۳ بیشتر در مورد آنها خواهید
شنید.
توانستیم‌این سیاست راهبردی را در تمامی‌سطوح سازمان فرهنگ سازی نمائیم که بجای سودآوری صرف، جلب وفاداری مشتریان، اصلی ترین و کلیدی ترین هدف در شرکت بیمه سرمد می‌باشد.
توانستیم با جذب جمعی از مدیران متخصص، باتجربه و موفق صنعت بیمه کشور در رده‌های عالی و میانی، در کنار گزینش نیروهای جوان، متخصص و یا انگیزه، سرمایه‌ای تخصصی و ماندگار برای شرکت‌ایجاد نمائیم که بواسطه آن قطعاً می‌توان با سایر شرکت‌های بیمه که دارای سوابق طولانی در امور بیمه می‌باشند، به رقابت پرداخت.
توانسته‌ایم تا با تنوع بخشیدن به نوع و روش‌های عرضه خدمات مرتبط با محصولات بیمه‌ای، توجه به نیازها و خواسته‌های بیمه گذاران و مهمتر از همه، تکریم و ارج نهادن به مراجعین و مشتریان محترم، نهایت تلاش خود را برای جلب رضایت‌ایشان به عمل آوریم. در همین راستا نه تنها فعالیت خود را به کلیه رشته‌های بیمه رایج در بازار بیمه‌ای کشور توسعه داده‌ایم، بلکه تلاش نموده‌ایم تا آنجایی که مقررات حاکم بر بازار بیمه کشور
اجازه می‌دهد، خدمات و رشته‌های جدید بیمه‌ای را از بهترین بیمه‌گران بین المللی الگوگیری کرده و محصولات بیمه‌ای را به مشتریان خودعرضه نماییم که تابحال در بازار بیمه کشور دارای سابقه نبوده است.

حرف آخر
تا پایان سال ۱۳۹۳ بدون نگرانی از عدم تکرار موفقیت‌هایمان، نامحدود فکر می‌کنیم، هوشمندانه برنامه ریزی می‌کنیم و بی وقفه تلاش می‌کنیم و معتقدیم: گاهی گردش پرگار تقدیر در دست تو نیست، باید بنیشینی و نظاره کنی. اما «مرکز» را که درست انتخاب کرده باشی، «دلت قرص باشد»، دیگر هر چه می‌خواهد بچرخد!!!