دنیای اقتصاد: اپل، آی‌فون 6 و آی‌فون 6 Plus را به‌عنوان آخرین و جدیدترین محصولاتش اخیرا به بازار معرفی و عرضه کرده است. به این ترتیب از ابتدای فروش این گوشی از سال 2007 تا حالا 10 مدل مختلف آی‌فون به بازار معرفی و عرضه شده‌اند. مدل‌های جدید این گوشی طبیعتا بهترین مدل‌ها از نظر سخت افزار، طراحی و کارآیی هستند. آی‌فون 6 دارای سریع‌ترین پردازنده، بهترین دوربین‌ها و شفاف‌ترین صفحه نمایش در میان آی‌فون‌های دیگر است و همچنین بزرگ‌ترین صفحه نمایش را هم دارد.
با این حال اما آی‌فون ۶ بهترین گوشی آی‌فونی که اپل تا حالا معرفی کرده است، به نظر نمی‌آید. با این اوصاف مجله معتبر بیزینس اینسایدر اخیرا به بررسی و انتخاب بهترین گوشی‌های آی‌فون معرفی شده تا حالا پرداخته است که آنها را به ترتیب در اینجا می‌بینیم.

۱- iPhone ۴: بهترین و زیباترین گوشی آی‌فون که شیشه جلویی و پشتی آن بسیار زیبا و لوکس است. نوار آنتن نقره‌ای رنگی که دور آن پیچیده شده، بسیار جالب توجه است. تا جایی که بسیاری از کارشناسان معتقدند تا ۴۰ سال بعد هم این گوشی می‌تواند به خوبی روز اول معرفی خودش به نظر برسد. این گوشی در کنار کارآیی مناسبش، طراحی ظاهری خوبی هم دارد.

2- iPhone 6 Plus: نسخه بزرگ‌تر آی‌فون 6 که به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار یکی از بدترین گوشی‌های آی‌فون تا حالا بوده است. این گوشی از نظر استایل طراحی چندان جالب نیست، اما صفحه نمایش بزرگش نقطه قوت آن محسوب شده و برای اپل تحول بزرگی در تولید محصولاتش به حساب می‌آید. اپل به خاطر تصمیمش به ساخت یک گوشی بزرگتر مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت، اما طرفداران گوشی‌های اپل چندان با این تغییر موافق نیستند.

3- iPhone: گوشی آی‌فون اصلی! حقیقتا باید گفته شود؛ این گوشی واقعا خوب است. اما به خاطر جایگاهش در تاریخ صنعت محصولات دیجیتال و تحولی که در این صنعت ایجاد کرد، در بالای این فهرست قرار می‌گیرد. اولین گوشی آی‌فون، یک محصول واقعا انقلابی بود.

4- iPhone 5S: یکی از بهترین گوشی‌های آی‌فون اپل تا امروز که با تغییر بدنه پشتی از مشکی به خاکستری آن را کاملا متمایز ساخت. لبه‌های گرد دور گوشی آن را بسیار خوش دست کرده است. طراحی خاص و منحصربه‌فرد این گوشی طوری است که می‌تواند توجه مخالفان گوشی‌های آی‌فون را هم به خوبی به خودش جلب کند.

5- iPhone 5C: در حالی که طراحی سخت افزاری اپل در طول سال‌ها تغییر کرد و تامل یافت، یک چیز از آن حذف شد؛ سرگرمی. اغلب طراحی‌های سخت افزاری اپل باریک و تا حدودی سرد و بی‌روح است. iPhone 5C اما از این مساله مستثنا است. رنگ‌های متنوع و مختلفی که روی بدنه پلاستیکی این گوشی نشسته‌اند، آن را به متفاوت‌ترین گوشی آی‌فون اپل تبدیل کرده‌اند.

6- iPhone 3G: این گوشی زمانی که به بازار معرفی شد، مایل‌ها با رقبایش در بازار فاصله داشت. یک گوشی خوب که جهش بزرگی نسبت به آی‌فون اصلی داشت که باعث شد توجه تمام منتقدان و کارشناسان سختگیر بازار را به خود جلب کند. اگرچه طراحی ظاهری این گوشی شباهت زیادی به آی‌فون اورجینال و اصلی داشت.

7- iPhone 5: نسخه باریک‌تر و سبک‌تر iPhone 4 که بسیاری معتقدند اگر بتمن قرار بود از یک گوشی آی‌فون استفاده کند، قطعا این مدل را انتخاب می‌کرد. اگرچه این گوشی طراحی خوبی دارد، اما همچنان بهترین طراحی را در میان آی‌فون‌های اپل ندارد. iPhone 5S قطعا طراحی بهتری دارد. iPhone 5 مشکی رنگ به‌راحتی خش بر می‌دارد و از جلوه‌اش کاسته می‌شود.

8- iPhone 6: این گوشی ممکن است پرفروش‌ترین گوشی آی‌فون تاریخ اپل باشد، اما متاسفانه بدترین گوشی آی‌فون تاریخ از نظر طراحی هم به حساب می‌آید. بسیاری از کارشناسان معتقدند در حالی که iPhone 5S به راحتی توانست در جلوی رقبای بزرگ اندرویدی‌اش بایستد، اما هنوز معلوم نیست که iPhone 6 در برابر رقبایی مانند Samsung Galaxy S5 و HTC One چطور بتواند مقاومت کند. نوار آنتن برجسته دور گوشی یکی از مواردی است که باعث نارضایتی بعضی از کاربران این گوشی شده است. با این حال سخت افزار قدرتمند این گوشی به راحتی می‌تواند خریداران را اغوا کند.

9- iPhone 4S: یک گوشی پرطرفدار و پر فروش که به اعتقاد بسیاری آخرین ساخته استیو جابز بوده است، اما به خاطر مشکلاتی در کلید Home و طراحی برآمده پشتش نتوانست چندان توجه منتقدان و فعالان بازار را به خود جلب کند.

10- iPhone 3GS: نمی‌توانید گوشی‌ای را پیدا کنید که بهتر از این گوشی باشد. این گوشی همان طراحی iPhone 3G را دارد و با تمام استانداردهای طراحی هماهنگ است، اما چندان مورد توجه قرار نگرفته است.۰

بهترین گوشی‌های آی‌فون