جهان نیوز نوشت: آیت‌الله محمد مومن شاگرد امام خمینی(ره)، از اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و شورای خبرگان رهبری که مهمان این هفته برنامه «شناسنامه» بود، درباره اینکه حسن روحانی شاگرد او بود، گفت: هنوز هم سلام و علیکی با هم داریم منتها من زیاد اهل رفت و آمد نیستم. آقای روحانی شاگرد خوبی بود، ولی حیف که درس را ادامه نداد. روحانی شاگرد خوبی بود

حیف درسش را ادامه نداد

جهان نیوز نوشت: آیت‌الله محمد مومن شاگرد امام خمینی(ره)، از اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و شورای خبرگان رهبری که مهمان این هفته برنامه «شناسنامه» بود، درباره اینکه حسن روحانی شاگرد او بود، گفت: هنوز هم سلام و علیکی با هم داریم منتها من زیاد اهل رفت و آمد نیستم. آقای روحانی شاگرد خوبی بود، ولی حیف که درس را ادامه نداد.

۴۰ روز عزای عمومی در اردن

برای مرگ ملک عبدالله

ایلنا نوشت: در پی درگذشت «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، دیوان پادشاهی اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن ۴۰ روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

ملک عبدالله دوم همچنین سفر خود به سوئیس برای مشارکت در مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» را نیمه کاره گذاشت تا برای شرکت در تشییع جنازه پادشاه عربستان به ریاض برود.

عذرخواهی ندای ایرانیان از اصلاح‌طلبان

ایرنا نوشت: کمیته اطلاع‌رسانی حزب ندای ایرانیان نسبت به انتشار یادداشتی درباره همایش اصلاح‌طلبان عذرخواهی کرد و افزود: موضع رسمی حزب درخصوص همایش اصلاح‌طلبان، حضور در عالی‌ترین سطح و کمک به همدلی و نزدیکی اصلاح‌طلبان بوده و هست؛ بنابراین ضمن عذرخواهی از انتشار یادداشت منتشر شده درخصوص این همایش بار دیگر بر این موضع رسمی حزب تاکید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، به‌دنبال انتشار یادداشتی درخصوص همایش اصلاح‌طلبان و طرح برخی مسائل و به‌دنبال آن حواشی به وجود آمده از این مطلب، کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات حزب ندای ایرانیان توضیحاتی را در این خصوص منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «خطا به‌خصوص در رسانه‌های آنلاین، آن هم در رسانه‌های آنلاینی که کار خود را به تازگی آغاز کرده‌اند غیرطبیعی نیست هر چند که باید مسوولان سایت حداکثر دقت را در کاهش خطا‌ها به عمل آورند. نمونه این خطا، انتشار یادداشتی درباره گردهمایی تحسین‌برانگیز اصلاح‌طلبان بود که به همت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بعد از ۶ سال وقفه در سال‌های سخت دوباره برگزار شد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر اساس این اطلاعیه، مواضع رسمی حزب درخصوص مسائل مختلف صرفا از سوی سخنگو، رئیس شورای مرکزی، دبیرکل و معاونان وی و همچنین کمیته اطلاع‌رسانی اعلام می‌شود و سایر اخبار و مواضع لزوما بازتاب‌دهنده مواضع رسمی حزب نیست.

وجود ۵۰۰ زن کارتن‌خواب در تهران

ایسنا نوشت: در حاشیه بازدید معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از سرای مهربانو ویژه زنان آسیب‌دیده، اعلام شد که در تهران ۵۰۰ زن کارتن‌‌خواب وجود دارد و لازم است به امور آنها رسیدگی کنیم. اکبر رجبی، مدیرعامل موسسه طلوع بی‌نشان‌ها با اعلام این خبر، به خبرنگاران گفت: چهار سال قبل تعداد زنان کارتن خواب ۲۰۰ نفر بود، اما به‌صورت تصاعدی این آمار در حال افزایش است.

شهیندخت مولاوردی در حاشیه بازدید از سرای مهربانو اظهار کرد: این بازدید در چارچوب برنامه‌های دولت به منظور جلب مشارکت‌های مردمی و نهادهای مدنی برای توانمندسازی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام شده است و برای نخستین بار شاهد ساخت سرای مهربانو با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم.

فرزندان مبارک آزاد می‌شوند

خبرگزاری فرانسه: وکیل فرزندان حسنی مبارک می‌گوید علاء و جمال، پسران رئیس‌جمهور پیشین مصر از زندان آزاد می‌شوند. فرید الدیب می‌گوید قرار بازداشت موقت این دو بسیار طولانی بوده و آنها دیگر می‌توانند از زندان مرخص شوند. دادگاه تجدیدنظر مصر چند روز قبل حکم چهار سال زندان برای علاء و جمال را مردود دانسته بود.

این حکم از سوی دادگاه بدوی علیه این دو به اتهام مشارکت در سوءاستفاده از اموال عمومی و اختلاس دوازده میلیون یورویی صادر شده بود. خبر آزادی علاء و جمال در حالی اعلام می‌شود که چند روز بیشتر به سالگرد انقلاب مصر (یکشنبه ۲۵ ژانویه) نمانده است. رسانه‌های مصری نوشته‌اند که رهبری این کشور به مناسب این سالگرد، دستور آزادی زود‌هنگام دست‌کم ۶۰۰ زندانی را صادر کرده است.