عصر ایران نوشت: روزنامه کیهان به حکم محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد واکنش نشان داد. روزنامه کیهان با انتشار تیتر خبر محکومیت رحیمی در صفحه اول نوشت: صدور حکم برای محمدرضا رحیمی نشان داد که قوه‌قضائیه این راه را با قاطعیت باید ادامه دهد و به سراغ دانه درشت‌ترها برود، تعیین تکلیف پرونده مهدی‌هاشمی که در مراحل نهایی است آزمون بعدی پیش‌روی قوه‌قضائیه است. رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها استدلال‌های دستگاه قضا برای مبارزه با مفاسد اقتصادی را قوی‌تر و حمایت افکار عمومی از این دستگاه را نیز بیشتر می‌کند. در همین حال روزنامه جمهوری اسلامی نیز در واکنش به حکم محمدرضا رحیمی نوشت: با اعلام حکم قطعی محکومیت محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد، تعدادی از افراد وابسته به رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌های وابسته به جناح وی با یک قرینه‌سازی مصنوعی از قوه‌قضائیه خواسته‌اند درباره پرونده مهدی‌هاشمی نیز حکم مشابهی بدهد. این افراد و جناح‌ها در حالی برای قوه‌قضائیه تعیین تکلیف می‌کنند که این قوه بدون هیچ مشکلی بیش از ۳۵ جلسه محاکمه مهدی‌هاشمی را برگزار کرده و متهم و خانواده وی انتظارشان از دادگاه این است که بدون دخالت دیگران بر اساس آنچه خود قاضی تشخیص می‌دهد، حکم صادر شود.

مولاوردی خبر داد:

پیگیری‌های قانونی درخصوص اسیدپاشی‌ها

ایرنا نوشت: شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره موضع دولت در خصوص اسیدپاشی‌های چند ماه گذشته گفت: پیگیری‌های قانونی در این خصوص ادامه دارد هر چند عاملان این عمل غیرانسانی هنوز بازداشت نشده‌اند. به گفته وی به دلیل دستگیر نشدن مرتکبان نمی‌توان درباره نیت و علت اسیدپاشی اظهارنظر کرد. مولاوردی روز گذشته در دیدار با «کلادیا روت» نایب رئیس مجلس آلمان ضمن محکوم کردن این اعمال گفت: تمام تلاش خود را برای رسیدگی به امور درمان قربانیان در دستور کار قرار داده‌ایم و طبق نظر رئیس‌جمهوری باید وزارت بهداشت و مراجع ذی‌ربط پیگیری‌های خود را در این باره ادامه دهند.

واگذاری بخشی از اموال زنجانی به وزارت نفت

فارس نوشت: مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: ۳۶ میلیارد تومان از بابک زنجانی طلبکاریم که بابت آن به دادستانی نامه نوشته‌ایم. همچنین شرکت هواپیمایی قشم‌ایر نیز به وزارت نفت بابت طلبش از این فرد واگذار شده است. علی‌اکبر شعبانی‌فرد همچنین از واگذاری شرکت هواپیمایی قشم‌ایر بابت بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت خبر داد و گفت: هتل قشم که بابک زنجانی سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی برای آن کرده بود، قرار شد عودت شود. او روز گذشته در نشستی خبری با بیان اینکه بابک زنجانی برای هتل قشم ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده بود تا یک هتل پنج ستاره راه‌اندازی کند، اضافه کرد: بنا بر اطلاعات واصله شرکت هواپیمایی قشم ایر به وزارت نفت بابت بدهکاری بابک زنجانی تحویل شده، همچنین زمینی به قیمت ۳۶ میلیارد تومان در منطقه آزاد قشم وجود دارد که این زمین نیز بابت بدهکاری بابک زنجانی عودت داده می‌شود. به گزارش ایرنا، همچنین عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران روز گذشته گفت: در پرونده زنجانی از رئیس‌کل سابق بانک مرکزی و تعدادی از وزرای سابق تحقیقات لازم صورت گرفته است.