دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه آرمان: مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: رویکرد سرمایه‌گذاری از ساخت وسازهای تجاری و مسکونی به ساخت پروژه‌های زیرساختی تغییر می‌کند. به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، رشید صحابی افزود: در مدیریت شهری ایجاد فضاهای سبز، پارک‌های درون‌شهری و برون شهری، پارکینگ‌های عمومی، تقاطع غیرهمسطح و حمل‌ونقل بهتر در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به تعامل با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ما فضا را با هدف ایجاد جامعه شهروندی که بتوانند از تکنولوژی بهتر استفاده کنند، برای بخش خصوصی آماده کرده و زمان انجام پروژه‌ها را کوتاه می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود چند لایحه در شورای شهر تصریح کرد: راه‌اندازی خط BRT ازجمله این لوایح است که کلیات آن تایید شده و این خط با ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در فاصله ۲۵ کیلومتری، شرق مشهد را به غرب آن متصل می‌کند. این پروژه با هزینه ۲۰۰میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذار، می‌تواند سه میلیون سفر را در طول روز رقم بزند.صحابی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه محلی فاضلاب شهری، احداث پارکینگ زیرسطحی جانباز به‌عنوان پروژه‌های زیرساختی از دیگر لوایح در دست اجرا است که برای همکاری با سرمایه‌گذار در این خصوص به دنبال ایجاد انگیزه و راه‌های جذب سرمایه‌گذار هستیم.