نویسنده: Doug Sandler مترجم: شهلا زمانی چه یک کسب‌و‌کاری را به مدت ۳۰ سال در تملک داشته باشید و یا به تازگی کسب‌و‌کارتان را راه‌اندازی کرده باشید، پذیرفتن اصولی که در ایجاد موفقیت شما موثر باشد، بسیار مهم است. در مدت دایر کردن کسب‌و‌کارم، فرصت گفت‌و‌گو با متخصصانی را داشتم که تجربه‌ای غنی در این زمینه داشتند. همچنین با کارآفرینانی که اولین قدم خود را به دنیای کسب‌و‌کار گذاشتند، مشورت کردم. این افراد نکات مثبت و اطلاعات خوبی از تجربیات‌شان ارائه می‌دهند، اما گاهی نسبت به تغییر روش‌های خود در برابر رویدادهای جاری سرسخت هستند. افرادی که تازه وارد دنیای کسب‌و‌کار شده‌اند تشنه دانش آن هستند و حاضر به انجام هر کاری هستند که برایشان موفقیت‌ به ارمغان بیاورد، اما اغلب با کمبود یک شبکه ارتباطی و منابع ضروری که بتواند در به‌دست آوردن موفقیتشان به آنها کمک کند، مواجه می‌شوند. اما من به شور و اشتیاق آنها علاقه دارم. به هر حال، هر دو گروه می‌توانند موفق باشند.

بسیار مهم و ضروری است هر فردی که به دنبال موفقیت در فضای کسب‌و‌کار است، خود را با رویدادهای روز کسب‌و‌کار مطابقت دهد. این روزها کسب‌و‌کار به سرعت در حال حرکت رو به جلو است و کسانی که خود را به‌روزرسانی کرده باشند، در نقطه شکوفایی قرار می‌گیرند. برای بسیاری افراد، این به معنی تغییر کامل سیستم‌های قدیمی است. تحول در دنیای کسب‌وکار، همواره رخ می‌دهد(درست مانند دستگاه ضبط گرامافون که جای خود را به CD داد و بعدها فایل‌های ذخیره دیجیتال جایگزین آن شد) اما نباید هیچ‌گاه تسلیم شوید. با پذیرفتن این سه رویداد، شما در مسیر صحیح دستیابی به موفقیت هستید:

اینترنت اینجا است که بماند

ایمیل زدن دیگر کاری ساده و بدیهی است که جزو اولین ویژگی‌های کار اینترنتی است و من به شخصه می‌توانم کتابی در مورد تمامی امکاناتی که اینترنت برای ما ایجاد کرده بنویسم. اما شما باید تازه‌ترین قابلیت‌های تکنولوژی را در نظر بگیرید. تکنولوژی رایانش ابری (cloud based computing)، بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی و علم تجزیه و تحلیل‌، نقش مهمی در تبادل اطلاعات ایفا می‌کنند. با اینکه تکنولوژی یک مهره مهم در گرفتن و دادن اطلاعات است، اما کسب‌وکارهایی بیشتر موفق هستند که بتوانند علاوه بر مدیریت خوب تکنولوژی، عامل انسانی را نیز دخالت دهند. ایجاد یک فرآیند در بازاریابی رسانه اجتماعی بدون اینکه کسی شخصا حضور داشته باشد تا قادر به پاسخگویی به سوالات مشتریان و مشکلات باشد، به هیچ عنوان خوب نیست. اگر شما قادر به جلب رضایت مشتری خود نباشید یا حتی نتوانید یک کلمه دلپذیر از او شنیده و با او به توافق برسید، باعث ایجاد یک عملکرد فاجعه‌بار در کسب‌و‌کار شده‌اید. توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی بیش از این نباید توسط کارآموزان اداره شوند. رسانه‌های اجتماعی صاحب این حق شده‌اند که از جایگاه خود خارج شده و به سطح اجرایی بالاتری صعود کنند. کسب‌و‌کارهایی که بیشترین شیب منحنی رشد را داشته باشند، می‌فهمند که رسانه‌های اجتماعی چگونه بر سودشان اثر گذاشته‌ و خواندن و بررسی تجزیه و تحلیل‌ها چگونه برای بقا و موفقیت آنها مورد نیاز است.

محتوا پادشاه است

وبلاگ‌نویسی، نوشتن و به اشتراک گذاشتن محتوا با مشتریان موجود و بالقوه همیشه جزو استثنائات باقی نخواهد ماند، بلکه تبدیل به یک قانون خواهد شد. بیش از ۳۰ میلیون نمونه محتوایی روزانه به اشتراک گذاشته می‌شود و نکته بسیار جالب آن است که با وجود حجم انبوه اطلاعات که توسط کسب‌وکارها ارائه می‌شود، بسیاری از این کسب‌و‌کارها عملا فاقد ساختار وب‌سایت هستند تا همه ترافیک ایجاد شده را به چیزی بیشتر از آن تبدیل کنند. این معادل ریختن سوخت جت در یک اتومبیل فورد پینتو مدل ۱۹۷۲ است که منجر به انفجار بدنه آن می‌شود. پس هزینه گزافی را صرف ایجاد یک ساختار بد نکنید. تعلل نکنید و یک مکان ارزشمند برای قرار دادن محتوای خود ایجاد کنید.

همچنین شما نیازمند آن هستید که در صنعت خود متخصص باشید. از تیم مدیریتی خود نظرسنجی کنید و از آنها بخواهید مسوولیتشان را در نوشتن محتوا با شما به اشتراک بگذارند تا آن را توزیع کنید. از مشتریان فعلی خود مصاحبه به‌عمل آورید و اطلاعات به‌دست آمده را در رسانه‌های اجتماعی قرار دهید. اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به لحاظ دستوری صحیح و عاری از خطای آماری است، منتظر تایید دیگران و مدیرعامل شرکت نباشید. شما نیازمند محتوا هستید و الان به آن نیاز دارید. محتوا را مکررا به‌روز رسانی کنید و با بازار خود در ارتباط باشید و محتوای مرتبطی را فراهم کنید که جالب و برای خواندن آسان باشد.

یا سازگاری یا نابودی

دیگر دورانی نیست که به مدت مدید بتوانید بر شهرت خود تکیه کنید. راه‌اندازی کسب‌و‌کار در شغلتان مانند دری است که دیروز باز کرده باشید. اگر رویدادهای کسب‌وکار مثل چند سال گذشته دستخوش تحول شوند، انتظار برای زنگ خوردن تلفن در نتیجه کار برجسته‌ای که انجام داده‌اید، یک نشانه از این است که احتمالا نمی‌توانید کار خود را به مدت طولانی ادامه دهید. مشتریان بالقوه بسیاری از تحقیقات را شخصا انجام می‌دهند، زیرا آنها باسوادتر شده‌اند و تمایل دارند کمتر از گذشته قربانی شوند. آنها به این درک رسیده‌اند که اگر شما نتوانید انتظار آنان را برآورده کنید، افراد دیگری هستند که این کار را انجام دهند.

مساله، مساله‌ مرگ و زندگی در کسب‌و‌کار شما است. شما نیازمند هدایت کشتی خود با جریان آب هستید. اگر کسب‌وکار شما به‌گونه‌ای باشد که یا رویدادها را کنار گذاشته یا برخلاف آن عمل کند، شیوه بسیار دشواری را برای صعود خود انتخاب کرده‌اید. اگر رویدادی برای شما آشنا نیست، از آن به عنوان یک علامت هشدار برای کمک گرفتن از دیگران استفاده کنید. من به کارشناسانی که کارشان را به بهترین نحو انجام می‌دهند اعتقاد دارم. نیازی نیست که شما شخصا ابتکار به خرج دهید. تحقیقاتی را انجام دهید و به دنبال شخصی باشید که در صنعت شما کارشناس باشد تا در این امر به شما کمک کند.